Mleczarze coraz więcej zarabiają na eksporcie do Chin

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Andrzej Borowiak PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
21-05-2018,9:30 Aktualizacja: 21-05-2018,9:49
A A A

- Sprzedaż polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim idzie coraz lepiej - ocenił Szymon Makoś, przedstawiciel Polskiej Izby Mleka po targach żywności SIAL w Szanghaju, gdzie promowali się m.in. nasi mleczarze.

W należącym do OSM w Łowiczu zakładzie mleczarskim w Toruniu powstaje słodki jogurt naturalny - jeden z produktów opracowanych konkretnie na rynek Chin. - Jogurt jest bardzo słodki i tego oczekuje chiński konsument - wyjaśnił ekspert, który jest zarazem specjalistą ds. eksportu z OSM w Łowiczu.  

Mleczna Gala, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, bydło mleczne, Marta Manowska

Mleczna Gala po raz piąty. Hodowcy nagrodzeni za swoją pracę

Mleczna Gala zgromadziła najlepszych hodowców bydła mlecznego z całego kraju. Jej organizator, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka nagrodziła ich za wyniki, które osiągnęli w zeszłym roku oceny. Uroczystą...

OSM w Łowiczu to jedna z rodzimych firm, które coraz lepiej radzą sobie na rynku najludniejszego kraju świata. Spółdzielnia dostarcza obecnie tam około 600 kontenerów rocznie - są to głównie produkty z długim terminem przydatności, takie jak mleko UHT, jogurty oraz serwatka i mleko w proszku.

Według danych przekazanych przez Polską Izbę Mleka wartość eksportu polskich produktów mleczarskich do Chin wyniosła w ubiegłym roku prawie 48,2 mln euro, czyli o 10,2 mln więcej niż rok wcześniej.

Największy udział w ubiegłorocznym eksporcie miały serwatka w proszku (26,1 mln euro), mleko i śmietana płynna niezagęszczone (11,2 mln euro) oraz mleko i śmietana zagęszczone lub w proszku (9 mln euro).

Przedstawiciel Polskiej Izby Mleka wyjaśnił, że mimo dużej odległości dzielącej oba kraje, nasi producenci rywalizują tam z wytwórcami nowozelandzkimi czy australijskimi "doskonałą jakością i świetną ceną". Zaznaczył, że Chińczycy cenią towary wytworzone w Europie, a polskie mleko jest tańsze niż z innych krajów europejskich.

produkty mleczarskie, omp, masło, sery, popyt na produkty mleczarskie

Rośnie popyt na produkty mleczarskie

W 2018 roku popyt na produkty mleczarskie na rynku unijnym ma wzrosnąć o 0,9 proc. Najbardziej dynamicznie ma zwiększyć się zużycie proszków mlecznych - pełnego o 2,9 proc., a odtłuszczonego o 2,6 proc. Zdaniem ekspertów Komisji...

- Rynek jest na tyle chłonny i tak ogromny, a sprzedaż mleka rośnie w takim tempie, że jest to rynek bardzo atrakcyjny dla polskich producentów, aczkolwiek dość wymagający (...) Każdy producent chcący zaistnieć na chińskim rynku musi dostosować produkty do tamtejszego konsumenta - wyjaśnił Makoś.

SM Mlekpol, inna polska firma obecna na targach SIAL w Szanghaju informowała niedawno, że w pierwszym kwartale 2018 roku wysłała do Chin ponad 400 kontenerów mleka UHT, w tym mleka smakowego.  

Na targach w Szanghaju promowała się również SM Mlekovita, która według Krzysztofa Florczyka, menedżera ds. eksportu jest liderem w eksporcie polskich produktów mlecznych do Chin. - Dostarczamy tutaj setki kontenerów miesięcznie - powiedział.

Wyjaśnił, że chodzi głównie o produkty sproszkowane i mleko UHT. Firma opracowuje na rynek chiński specjalne opakowania, ale sprzedawane tam produkty nie różnią się niczym od tych, oferowanych w Polsce.
 

Poleć
Udostępnij
Aktualne wydanie
Hoduj z głową świnie 5/2024

Hoduj z głową świnie:

-Jakie źródło energii jest najlepsze

-Żeby loszki nie były tucznikami

-Nie ma paszy wolnej od mikotoksyn

-Rolnictwo 4.0 w chlewni

PRENUMERATA


 

Aktualne wydanie
Hoduj z głową bydło 5/2024

Hoduj z głową bydło:

-Ketozie można i trzeba zapobiegać

-Specyfika żywienia krów mlecznych w zasuszeniu

-Bolusy na lepszy start

PRENUMERATA