Hodowcy dziękują konsumentom za picie polskiego mleka
Rolnicy produkujący mleko w Polsce bardzo często zajmują się hodowlą krów mlecznych od kilku pokoleń. Praca jest dla nich prawdziwą pasją.
Mama Malwina, tata Maciej, dzieci Kalina i Bogusz oraz krowa Mućka i pies Ciapek. To przedstawiciele jednego z polskich gospodarstw rodzinnych, znajdujących się pod oceną użytkowości, prowadzoną przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka oraz główni bohaterowie kampanii #DziękujemyŻePijecieMleko.
Hodowcy bydła i producenci mleka dzięki tej kampanii chcą podziękować konsumentom za to, że świadomie wybierają polskie mleko i jego przetwory.
- Kampania #DziękujemyŻePijecieMleko jest skierowana do konsumentów
- Producenci dziękują konsumentom za to, że wybierają polskie mleko i jego przetwory
- Celem kampanii jest także docenienie ciężkiej pracy polskich hodowców bydła mlecznego
- Nabiał jest zalecany w codziennej diecie
- Ambasadorką kampanii jest Marta Manowska
Na rynku mleka jest lepiej. Ceny idą w górę
Hodowcy dziękują konsumentom
Kampania jest doskonałą okazją, aby docenić ciężką pracę rodzimych hodowców bydła mlecznego.
Akcja #DziękujemyŻePijecieMleko ma także na celu podnoszenie świadomości na temat roli mleka w diecie dzieci i dorosłych oraz obalanie mitów o jego szkodliwości.
- Już sama nazwa kampanii mówi praktycznie wszystko. Chcemy podziękować naszym konsumentom za to, że sięgają po polskie mleko i jego przetwory. To niezwykle ważne, by zwracać na to uwagę, że w ten sposób wspieramy się wzajemnie i przyczyniamy do rozwoju krajowej branży mleczarskiej - mówi Leszek Hądzlik, Prezydent PFHBiPM.
Federacja dzięki tej akcji chce również przybliżyć konsumentom wizerunek polskich hodowców oraz podnosić świadomość w społeczeństwie na temat walorów zdrowotnych mleka.
- Kampania jest jednocześnie ukłonem w stronę hodowców i przetwórców mleka. Doceniamy ich ciężką pracę, wkładane w nią serce i ogromną pasję. Hasło zawarte w przekazach naszej kampanii "Ludzie - Praca - Serce" doskonale podsumowuje motywacje, którymi kierują się polscy hodowcy i przetwórcy. Są to często całe rodziny, dla których produkcja mleka i jego przetworów to nie tylko ciężka praca, ale także pasja, której niejednokrotnie poświęcają się z oddaniem od pokoleń - zauważa Leszek Hądzlik.
Producenci mleka inwestują nawet w czasie pandemii
Mleko jest zdrowe
PFHBiPM zauważa, ze normy żywieniowe zalecane przez Instytut Żywności i Żywienia wyraźnie wskazują na pozytywne aspekty wprowadzania nabiału do codziennej diety całej rodziny.
Mleko krowie jest źródłem wysokowartościowych białek, łatwo przyswajalnego tłuszczu, laktozy, niezbędnych soli mineralnych jak wapń, fosfor, magnez, potas, cynk, czy biopierwiastków śladowych jak miedź, mangan, selen i jod.
Mleko zawiera także witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E,K) i w wodzie (B1, B2, B6, B12, C, H).
Mleko posiada wysoką gęstość żywieniową ze względu na dużą zawartość zróżnicowanych składników odżywczych.
Kampania #DziękujemyŻePijecieMleko będzie realizowana od września do listopada 2020 r. Swoim zasięgiem obejmie telewizję, prasę branżową, Internet oraz outdoor.
Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka. Ambasadorką kampanii została Marta Manowska.
- Książki warte polecenia: Sygnały racic|Rozród - Praktyczny przewodnik zarządzania rozrodem (Cow Signals)