Żywność ekologiczna to teraz prawdziwy hit. Coraz więcej upraw
Szacuje się, że rynek żywności ekologicznej w Polsce w 2015 r. osiągnął wartość ok. 800 mln zł, a w 2017 r. ma szansę przekroczyć 1 mld zł.
Powierzchnia ekologiczna użytków rolnych w naszym kraju wynosi około 580 tys. ha. Liczba zarejestrowanych gospodarstw ekologicznych w 2016 r. wyniosła 24 276. Zdecydowanie największa ilość podmiotów działa w województwie małopolskim (1657).
Sprzedaż produktów ekologicznych ciągle rośnie. I to sporo
Sektor żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej, a Polacy wciąż mają niezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną.
Produkty tego typu są obecne w diecie polskich konsumentów, poprawia się ich dostępność w delikatesach, sieciach handlowych, powstają sieci sklepów oferujących wyłącznie żywność organiczną. Rośnie świadomość konsumentów na temat tego, czym jest żywność ekologiczna, jakie certyfikaty świadczą o ekologicznym sposobie wytworzenia produktu.
Producenci wołowiny stawiają na ekologię i zrównoważone rolnictwo
Branża żywności ekologicznej, mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie ok. 20 proc. rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom organizatorzy targów WorldFood Warsaw (odbędą się w dniach 11-13 kwietnia) postanowili szczególną uwagę poświęcić strefie EcoFood.
Podczas ubiegłorocznej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw aż 48 proc. zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce.
Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach.
11 milionów hektarów uprawianych ekologicznie
- Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz Zwiedzających. Zależy nam na tym, aby WorldFood Warsaw była międzynarodową platformą nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń branży spożywczej - informuje Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.
Udogodnieniem dla firm z sektora ekologicznego będzie możliwość wystawienia się w ramach wspólnej powierzchni wystawienniczej. Jest to korzystne zarówno finansowo, jak również pozwala na wspólną identyfikację producentów.
- Już dziś zapraszamy do udziału w targach i panelach tematycznych wszystkich zainteresowanych branżą ekologiczną - zachęca Szpaderska.