Steyr Quest jak Pokemon GO
Austriacki producent ciągników ogłosił publikację Steyr Quest – pierwszego wirtualnego albumu kolekcjonerskiego z wizerunkami 140 modeli zbudowanych przez firmę z St. Valentin. Rozgrywka przypomina zasady gry Pokémon GO.
Dla uczczenia 70. rocznicy powstania marki Steyr przygotowano nie lada gratkę jej fanów. Firma wykonała ukłon w stronę swojej bogatej historii, oferując miłośnikom zrzeszonym na portalu Facebook możliwość zebrania kolekcji 140 modeli wyprodukowanych w St. Valentin. Fani mogą „łapać” je online dzięki projektowi Steyr Quest.
Wyzwanie nie jest jednak tak proste, jak się początkowo wydaje. Pośród 140 modeli do zebrania są również ich wersje specjalne, np. ciągnik 8320 Implement Carrier i inne serie traktorów, które zostały zbudowane w małym nakładzie i trudno jest je odnaleźć. Setki fanów marki Steyr podjęły wyzwanie i zaczęły przeszukiwać stodoły, hale i stare kolekcje ze zdjęciami w poszukiwaniu charakterystycznych czerwono-białych ciągników.
Steyr świętuje 70 lat istnienia
Jednym z pierwszych znalezionych modeli, sfotografowanych i przesłanych do wirtualnego albumu na stronie steyrdex.com był klasyczny Steyr 80 – źródło sukcesu marki 70 lat temu. Przedstawiciele firmy byli bardzo pozytywnie zaskoczeni faktem, że mnóstwo wiekowych klasyków, jak np. modele: 80, 180, 280 czy Plus 50 z lat: 40., 50. i 60. ubiegłego wieku jest wciąż w użyciu na co dzień, choć mają na koncie całe lata użytkowania i dziesiątki tysięcy godzin pracy.
Przygoda Steyr Quest wciąż trwa – niektóre ciągniki, jak np. Steyr 870 czy Steyr 9115 jeszcze nie zostały wyśledzone. – Uczestnicy rozgrywki widzą, których modeli brakuje w albumie – mówi Marie Mouton z działu komunikacji medialnej marki Steyr w Europie. – Wystarczy wejść na profil instagram.com/steyr_traktoren i poszukać dużych znaków zapytania. Jeśli znajdziesz lub jesteś właścicielem ciągnika, który jeszcze nie został odnaleziony, nie czekaj, zrób zdjęcie i wyślij je na nasze Instagramowe konto!
Projekt opracowany i wdrożony przez zespół marketingowy Steyr wraz z firmą Smuck, Royer & Die Eins spodobał się nie tylko jego odbiorcom. Otrzymał pierwszą nagrodę i dwa inne wyróżnienia od organizacji Creos i CCA przyznających nagrody za akcje reklamowe.