Okrągły jubileusz firmy Procam
24 października firma Procam Polska świętowała 20-lecie swojej działalności. Jubileuszowa konferencja była świetną okazją do podsumowania dwóch dekad działalności firmy oraz zaprezentowania wyzwań i planów na przyszłość. W wydarzeniu wzięli udział wieloletni pracownicy, partnerzy biznesowi i klienci Procam oraz przedstawiciele świata nauki oraz mediów.
Kamienie milowe
Jak podkreślają przedstawiciele Procam, firma rozpoczęła działalność od sprzedaży ograniczonej liczby produktów dostępnych jedynie na lokalnym rynku. Dziś oferuje szeroki wybór wyłącznościowych środków do produkcji rolnej. Podczas dwudziestoletniej działalności przedstawicielom Procam udało się sprzedać ponad 5,5 miliona ton wszystkich produktów co odpowiada wadze 17 budynków wielkości Pałacu Kultury i Nauki.
Kamieniem milowym w rozwoju firmy okazało się wprowadzenie preparatu Caramba (w środkach ochrony roślin), nawozów serii Profoska oraz preparatu mikrobiologicznego AzotoPower. Jeśli chodzi o nasiona do przełomowych produktów zaliczają się odmiany pszenicy Findus, Chevignon oraz Bulldozer. Wśród odmian rzepaku warto wymienić: LG Auckland, LG Baracuda oraz LG Absolut. W 2007 roku na rynek wprowadzona została marka nawozów dolistnych Proleaf (wraz z nieistniejącą już firmą Prolab), która jest obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek nawozów dolistnych. Kolejny przełom - w roku 2009 Procam wprowadził do swojej oferty produkty mikrobiologiczne firmy Bio-Gen.
Razem z Bio-Gen
Współpraca z Bio-Gen zacieśniała się aż wreszcie zamieniła się w pełniejszą integrację obu firm. Jarosław Peczka, właściciel Bio-Gen w styczniu 2024 roku zakupił 20 proc. udziałów Procam. - Połączenie sił z Bio-Gen było naturalnym krokiem dla Procam, który od lat dystrybuuje ich produkty – podkreślił na konferencji Michał Ciszak. Jarosław Peczka powiedział, że ta współpraca oparta jest na wspólnej wizji i wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla zrównoważonego rolnictwa. Podkreślił również, że doświadczenie Procam w doradztwie agronomicznym, oparte na znajomości lokalnych potrzeb i wyzwań, umożliwia dostarczanie rolnikom kompleksowego wsparcia na najwyższym poziomie.
Podczas jubileuszowej konferencji Michał Ciszak wyraził dumę z dwóch dekad sukcesów firmy oraz nadzieję na dalszy dynamiczny rozwój. Firma Procam zapewniła, że planuje kontynuować swoją misję wspierania polskiego rolnictwa poprzez oferowanie innowacyjnych produktów i usług, a także budowanie relacji z rolnikami opartych na zaufaniu i wzajemnym wsparciu.