Mlekovita najcenniejszą marką w kategorii "produkty żywnościowe"
Mlekovita - największa grupa mleczarska, największy producent i eksporter nabiału w Europie Środkowo-Wschodniej - po raz kolejny została ogłoszona najcenniejszą marką sektora polskiej gospodarki, zajmując 1. miejsce w kategorii "Produkty żywnościowe".
Ranking Najcenniejszych Polskich Marek jest organizowany przez dziennik "Rzeczpospolita". Pod względem wartości Mlekovita została wyceniona na 1,69 mld złotych i jest liderem zarówno w sektorze marek produkcyjnych, jak i mleczarskich oraz spożywczych.

Rekordowy eksport Mlekovity
W tegorocznym rankingu wycenie poddano 286 marek.
Podstawowym kryterium selekcji była ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin, a także metoda zwolnienia z opłat licencyjnych (tzn. określeniu opłaty licencyjnej, która mogłaby być pobierana przez właściciela, gdyby zdecydował się na oddanie praw do korzystania z danej marki innemu podmiotowi).
W rankingu głównym i zestawieniach mu towarzyszących istotne były również wyceny marek według danych twardych (finansowych, czyli wartości sprzedaży) i miękkich (badania konsumenckie) - poinformowały służby prasowe Mlekovity.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś