Przychody ze sprzedaży słodyczy będą szybko rosły

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Aneta Oksiuta PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
02-01-2018,15:00 Aktualizacja: 02-01-2018,17:35
A A A

Do 232 mld dolarów w 2022 r. wzrosną przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie - wynika z raportu PKO BP. Polska jest 8. największym światowym eksporterem słodyczy, a wśród importerów zajmuje 14. miejsce.

Jak wskazują analitycy, rynek słodyczy obejmuje produkty na bazie cukru (landrynki, miętówki, krówki, karmelki, gumy i żelki, słodycze medyczne, pianki żelowe, lizaki, nugaty czy lukrecję), produkty czekoladowe (z czekolady mlecznej, gorzkiej oraz białej), ciastka i herbatniki (m.in. ciastka kruche, drożdżowe, opłatki, pierniki, wafle, biszkopty) oraz inne, np. gumę do żucia, lody, słone przekąski.

produkcja słodyczy, rynek słodyczy, Andrzej Gartner, Polska Federacja Producentów Żywności

Polskie słodycze podbijają Chiny

Polskie słodycze cieszą się w Chinach coraz większym uznaniem, podobnie zresztą jak w innych krajach azjatyckich - mówi Andrzej Gartner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Rynek słodyczy w Polsce jest wart...
Z informacji departamentu strategii i analiz międzynarodowych PKO BP wynika, że w 2016 r. przychody ze sprzedaży słodyczy na świecie osiągnęły 190 mld dol. Najwięcej przychodów ze sprzedaży słodkości uzyskały Stany Zjednoczone - 30,15 mld dol. W latach 2016-2022 skumulowana roczna stopa wzrostu przychodów ma wynieść 3,4 proc.

Chiny ze sprzedaży tego towaru w 2016 r. uzyskały 19,95 mld dol. Zdaniem specjalistów, w 2022 r. przychody te wzrosną do 24,6 mld dol. Według prognoz, region Azji i Pacyfiku będzie rozwijać się znacznie szybciej niż pozostałe regiony.

Jeśli chodzi o Europę, to wygenerowała ona w ub.r. 68 mld dol. ze sprzedaży słodyczy, uzyskując 35,7-proc. udział w światowych przychodach.

W 2022 r. rynek słodyczy w Europie będzie największy na świecie, z przychodami rzędu 83,8 mld dol. Największym europejskim "słodkim" rynkiem są Niemcy, z przychodami wynoszącymi 12,16 mld dol.; do 2022 r. mają one wzrosnąć do 15,3 mld dol.

Kraje Ameryki Północnej wygenerowały w 2016 r. 36,8 mld dol. przychodów ze sprzedaży słodkości.

Nestle, ekologia, fabryka, kargowa, środowisko, energia, inwestycje, Lion, Princessa

Producent popularnych słodyczy inwestuje w ekologię

W zakładzie produkcyjnym Nestle w Kargowej w woj. lubuskim, gdzie powstają m.in. batony Lion i wafelki Princessa, trwają prace mające na celu odzysk energii z komina pieca waflowego. Metamorfozę przechodzi także cały system wytwarzania ciepła. W...
Prognozuje się, że w 2022 r. będzie to 44,8 mld dol. W przypadku państw Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu oraz Afryki przychody powinny wzrosnąć z 42 mld dol. do 49,6 mld dol. Największe kwoty ze sprzedaży tego asortymentu w regionie osiągnęła Brazylia - 14,48 mld dol.; w 2022 ma to być 17,2 mld dol.

W latach 2012-2016 eksport polskich słodyczy wzrósł o blisko 79,5 proc., z poziomu 1,66 mld euro do 2,98 mld euro. Polska jest 8. największym eksporterem słodyczy na świecie, z udziałem na poziomie 4,8 proc. w 2016 r.

Głównym kierunkiem eksportowym polskich słodyczy są kraje Unii Europejskiej. Największym odbiorcą są Niemcy, do których w 2016 roku trafiło prawie 21 proc. słodyczy. Trzy kolejne kraje - Wielka Brytania, Czechy i Francja - kupiły w sumie łącznie ponad 27 proc. sprzedawanych przez Polskę słodkich specjałów.

W ubiegłym roku za granicę sprzedaliśmy najwięcej czekolady i przetworów spożywczych zawierających kakao (32,8 proc.), wyrobów piekarniczych (20,7 proc.), gofrów i wafli (13,1 proc.), a także wyrobów cukierniczych niezawierających kakao (10,4 proc.).

słodycze, eksport, żywność, Chiny, targi, biznes, sprzedaż, handel

Polskie słodycze podbijają świat. Nasza czekolada hitem w Chinach

Słodycze made in Poland to obecnie jeden z najlepiej rozpoznawalnych produktów, jaki wysyłamy w świat. Ekonomiści zwracają uwagę, że przez kolejne lata łakocie pozostaną kluczową branżą eksportową krajowego sektora spożywczego. Wartość...
Polska jest na 14. miejscu wśród największych importerów słodyczy na świecie, z udziałem na poziomie 1,7 proc. W 2016 r. za granicą kupiliśmy towar o wartości 1,02 mld euro.

Światowym liderem eksportu słodyczy są Niemcy, z udziałem w rynku na poziomie ponad 13,4 proc.; w ub.r. kraj ten wyeksportował słodkości warte blisko 8,3 mld euro. Drugie miejsce zajęła Belgia, z 8,4-proc. udziałem w eksporcie globalnym, a trzecie Holandia, której udział w eksporcie wyniósł 6,3 proc.

"Słodki" światowy import w ub.r. wyniósł 61,5 mld euro. Liderem są tu Stany Zjednoczone, z udziałem na poziomie 13,4 proc.; w 2016 r. USA nabyły słodycze o wartości blisko 8,3 mld euro. Drugie miejsce zajęły Niemcy - blisko 7,6-proc. udział w imporcie globalnym, a trzecie Wielka Brytania, której udział w imporcie wyniósł blisko 7,2 proc.

Poleć
Udostępnij