Żywność kupujemy najczęściej w dyskontach
70 proc. Polaków najczęściej kupuje żywność w dyskontach - wynika z badania CBRE. W dużych super- lub hipermarketach w jedzenie zaopatruje się 14 proc. klientów, a małe sklepy osiedlowe preferuje 12 proc. pytanych.
W ocenie ekspertów CBRE, choć pandemia nasiliła pewne trendy w preferencjach klientów, które narodziły się już wcześniej, to nie miała wpływu na dominację dyskontów.
Żywność w Polsce najczęściej marnują konsumenci
Największą popularnością cieszą się wśród osób z małych miast (do 20 tys. mieszkańców), w których za takimi zakupami opowiedziało się 78 proc. pytanych.
Jak wynika z badania, dla zdecydowanej większości osób duże znaczenie podczas wyboru sklepu na zakupy spożywcze ma jego odległość od miejsca zamieszkania.
Niezależnie od preferowanego formatu sklepu 82 proc. deklarowało, że ważne jest, aby był blisko domu. Ten czynnik nie ma większego znaczenia dla 18 proc. badanych.
Eksperci zauważają, że znaczenie odległości sklepów od miejsca zamieszkania wzrosło w czasie pandemii. Ich zdaniem widać to nie tylko w rozwoju sieci małych sklepów spożywczych, które można spotkać już niemal na każdym rogu, ale także zwiększaniu udziału w rynku parków handlowych, położonych w małych miastach i na obrzeżach, blisko dużych osiedli.
Badanie przeprowadzono dla CBRE na panelu Ariadna 25-28 czerwca metodą CAWI na próbie ogólnopolskiej losowo-kwotowej liczącej 1082 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania.
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś