Zboże smakuje i inspiruje - rusza ogólnopolski program
"Zboże smakuje i inspiruje" - pod takim hasłem zrealizowany zostanie informacyjno-promocyjny program "Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II".
Ruszyła druga edycja kampanii, w ramach której od lutego do sierpnia prowadzone będą działania edukacyjne mające na celu szerzenie wiedzy na temat produktów zbożowych. Organizatorem akcji jest Krajowa Federacja Producentów Zbóż.
Program przybliży konsumentom rodzaje produktów zbożowych: pieczywo, makarony, kasze, mąki i płatki śniadaniowe. Udostępniane w ramach kampanii przepisy na smaczne potrawy, których podstawą będą przetwory zbożowe, dostarczą kulinarnych inspiracji i zachęcą do włączania ich jako składnika codziennej diety.
Dobra kampania zbożowa we Francji
- Polacy nie mają pełnej wiedzy na temat właściwości produktów zbożowych. Nasza edukacja w tym zakresie w wielu przypadkach zatrzymuje się na etapie podstawowym i ogranicza do znajomości jedynie kilku rodzajów zbóż - mówi Joanna Tomaszewska, dyrektor Biura Krajowej Federacji Producentów Zbóż.
- Naszym celem jest szerzenie wiedzy na temat produktów zbożowych oraz ich właściwości wśród konsumentów, tak by mogli świadomie kształtować nawyki żywieniowe. Mamy nadzieję, że zaplanowane działania do tego przyczynią się. Chcemy też pokazać, że produkty zbożowe są niezwykle smaczne i mogą być podstawą wielu fantastycznych przepisów - dodaje.
Podczas kampanii działać będzie oficjalny blog programu (dostępny na stronie www.kfpz.pl), na którym pojawiać się będą regularnie praktyczne informacje na temat produktów zbożowych. Do współpracy zaproszeni zostaną popularni przedstawiciele blogosfery i niezależni eksperci.
Organizatorzy programu planują również przeprowadzić badanie poziomu wiedzy Polaków na temat zbóż, którego wyniki zostaną opublikowane w najbliższym czasie.
Program "Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II" finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.