KE zaakceptowała kolejne cztery polskie programy promocyjne

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: RS/PAP - redakcja@agropolska.pl
26-04-2015,12:20 Aktualizacja: 26-04-2015,12:50
A A A
Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów promujących żywność z krajów Wspólnoty; wyda na nie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,2 mln euro - poinformował resort rolnictwa. 
 
Zatwierdzone polskie programy informacyjno-promocyjne to:
 
„Smaki Europy – jakość i tradycja” - przygotowany przez konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP. Żywność będzie promowana w Algierii, na Białorusi i w Chinach, a koszt kampanii przewidziany jest na 5,3 mln euro.
 
Konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) przygotowało program „Smak jakości i tradycji prosto z Europy”, który jest przeznaczony na rynki Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu. Budżet tej kampanii wyniesie 2,3 mln euro.
 
„Rozsmakuj się w Europie” - to kampania, która będzie realizowana przez Związek Polskie Mięso w Japonii i Kanadzie, a jej koszt oceniany jest na ponad 900 tys. euro.
 
Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów przygotowało program „Pokochaj olej rzepakowy”, który będzie realizowany na rynku polskim i słowackim. Budżet tej kampanii zaplanowany jest na 1,6 mln euro.
 
Unijne kampanie są finansowane są w 50 proc. z budżetu UE, w 30 proc. ze środków budżetu krajowego, zaś pozostałe 20 proc. stanowi wkład własny organizacji branżowej. Od początku funkcjonowania takiego mechanizmu Komisja Europejska zaakceptowała 29 programów z Polski, których celem jest promocja krajowych produktów rolno-spożywczych. Całkowity budżet tych programów wyniósł ponad 89 mln euro.
 
Obecnie na rynkach zagranicznych realizowanych jest 8 polskich kampanii promocyjno-informacyjnych, których koszt przekracza 28 mln euro. Kampanie te promują jabłka, soki i inne owoce, mięso oraz produkty mleczarskie.
Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj