Zetor serii 6
Nieco niespodziewanie prototyp nowej serii ciągników zaprezentowała firma Zetor. Jak podkreślają jej przedstawiciele, powrót do historycznego oznakowania za pomocą cyfr ma być ukłonem w kierunku wieloletniej tradycji produkcji ciągników w Brnie.
Nieco niespodziewanie prototyp nowej serii ciągników zaprezentowała firma Zetor. Jak podkreślają jej przedstawiciele, powrót do historycznego oznakowania za pomocą cyfr ma być ukłonem w kierunku wieloletniej tradycji produkcji ciągników w Brnie. Jednocześnie najnowsza seria ciągników ma łączyć wspomniane dziedzictwo z nowoczesnością.
W komunikacie prasowym możemy przeczytać, że zmiana oznakowania ciągników to nie tylko kwestia kosmetyczna. Producent informuje, że jest to strategiczne posunięcie, które odzwierciedla transformację portfolio produktów przy jednoczesnym spełnieniu wymagań klientów z branży rolnej. Nowa seria składać ma się z czterech modeli ciągników o oznaczeniach: 6130, 6140, 6150 i 6170. Będą one napędzane przez silniki firmy Deutz o pojemności 4,1 l, rozwijające moc od 131 KM do 171 KM. Jak łatwo się domyślić, oznaczenia określają przybliżoną moc maksymalną ciągnika. W ten sposób producent chciał ułatwić rozpoznawanie poszczególnych modeli. Za przekazanie napędu będzie odpowiedzialna skrzynia typu semi-powershift rodem z firmy ZF. Przy 30 przełożeniach do przodu i 15 do tyłu będzie możliwe osiągnięcie prędkości jazdy do 40 km/h. Opcję ma stanowić reduktor biegów pełzających. Osiowa pompa hydrauliczna będzie pracowała z maksymalnym wydatkiem 120 l/min. Szczytowy udźwig tylnego TUZ-u to 7,2 t, a przedniego 3,2 t. Komfort jazdy poprawi opcjonalna amortyzowana przednia oś. W kabinie będzie można zamówić sterowaną manualnie klimatyzację. DMC ciągnika to 11,5 t, a maksymalne obciążenie tylnej osi to 8,5 t.
- Artykuł ukazał się w wydaniu 06/2024 miesięcznika "Rolniczy Przegląd Techniczny". ZAPRENUMERUJ
-
Fliegl Cargos 800
-
Lift-Control z transportem w pionie
-
Väderstad Spirit z większym zbiornikiem
-
Deutz zacieśnia współpracę z HJS Emission Technology
-
Jakie opony do wozu asenizacyjnego?
-
Magazyn RPT styczeń 2025
-
25 lat Joskin Polska
-
40 lat firmy Samasz i jej nowy prezes
-
PIGMiUR: rolnicy wolą teraz kupować używane ciągniki i przyczepy
"Rolniczy Przegląd Techniczny"
01/2025
Lanz D-4090, czyli Buldog z Hiszpanii
Ciągniki rodem z Korei
Koncepcja niskich obrotów silnika w ciągnikach rolniczych cz. II
Prasa kontra bardzo suchy materiał cz. III
PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT
-
23-12-2024,12:05
O śrucie rzepakowej w żywieniu świń
-
15-12-2024,15:15
Uniwersytet Agri Plus o chorobach świń we Wrocławiu
-
12-12-2024,13:40
Forum zootechniczne o wątrobie, sygnałach krów i nowych produktach
-
11-12-2024,12:10
"Hoduj z Głową Świnie" nr 6/2024. Wideo
-
09-12-2024,13:55
Przeciwnicy umowy z Mercosur mobilizują siły
-
29-11-2024,10:05
Maciory i prosięta w centrum zainteresowania
-
11-12-2024,12:10
"Hoduj z Głową Świnie" nr 6/2024. Wideo
-
29-11-2024,8:05
Co znajdziecie w najnowszym wydaniu „Hoduj z Głową Bydło”?
-
27-10-2024,14:10
"Hoduj z Głową Świnie" nr 5/2024. Wideo
-
21-10-2024,11:10
"Hoduj z Głową Bydło" nr 5/2024. Wideo
-
03-08-2024,17:20
"Hoduj z Głową Bydło" nr 4/2024. Wideo
-
26-06-2024,17:50
Co znajdziecie w najnowszym wydaniu "Hoduj z Głową Świnie"?