Aplikacja "Polska Smakuje" do szybkiej poprawki
Aplikacja mobilna i strona internetowa kampanii "Polska Smakuje" wymagają dopracowania - poinformował Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Akcja promocyjna ma zachęcać konsumentów do poszukiwania regionalnych produktów.
Od 2016 r. kampanię promocji polskiej żywności "Polska Smakuje" prowadziła Agencja Rynku Rolnego. Wiosną zrodził się pomysł uzupełnienia jej o aplikację mobilną oraz stronę internetową, czyli zbudowanie platformy komunikacji między producentami polskiej żywności a konsumentami.
Chcesz sprzedać swoją żywność? Ta aplikacja jest dla ciebie
Aplikacja ma gromadzić informacje o lokalnych rolnikach i wytwórcach regionalnych produktów spożywczych. Każdy, kto produkuje żywność zgodnie z systemami jakości, działa w ramach rolniczego handlu detalicznego, może założyć własny profil, na którym zamieści informacje o swojej ofercie oraz dane kontaktowe. Profil miał być na bieżąco uzupełniany, a zdjęcia produktów zamieszczone przy opisie. Aplikacja ma pozwolić konsumentom jednym kliknięciem odnaleźć lokalnych producentów.
W wyniku przetargu wyłoniono wykonawcę. Jest nim łódzka firma Mobilems Sp. z o.o. Wykonanie samej aplikacji oraz strony internetowej kampanii miało kosztować zgodnie z umową ok. 330 tys. zł. Latem w ramach kampanii promowano żywność m.in. w pociągach Intercity oraz na Lotnisku Chopina w Warszawie.
Witold Strobel, dyrektor generalny KOWR tłumaczy, że inicjatywa powstała wcześniej niż utworzono Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który przejął od 1 września działania prowadzone przez ARR. KOWR przejąć więc umowy zawarte przez ARR. Jedną z nich jest ta na wykonanie aplikacji mobilnej oraz strony internetowej do kampanii "Polska Smakuje".
Stawiamy na krajową żywność. Nasze wyroby podbijają europejski rynek
"Niestety, aplikacja mobilna oraz strona internetowa wciąż wymagają dopracowania. Te działania powinna wykonać firma odpowiedzialna od strony technicznej za przygotowanie aplikacji i strony" - zaznacza KOWR w komunikacie. Dodano, że "w umowie przewidziane zostały też kary umowne za niewykonanie konkretnych części zlecenia. Umowa z wykonawcą według stanu na 20 października nie została rozliczona".
- Jako dyrektor generalny KOWR zleciłem przeprowadzenie kontroli wewnętrznej projektu. Poleciłem też pilne usunięcie wszelkich usterek w porozumieniu z wykonawcą umowy, aby użytkownikom udostępnić wszelkie przewidziane w projekcie funkcjonalności aplikacji. Mam nadzieję, że wkrótce zarówno aplikacja, jak i strona internetowa Polska Smakuje będą służyć wszystkim, którzy poszukują regionalnych i smacznych produktów żywnościowych pochodzących z Polski - poinformował Strobel.
Portal dobreprogramy.pl podaje tymczasem, że łączny koszt produkcji strony internetowej, aplikacji mobilnej i ich promocji wyniósł 1.975.930 zł. Na promocję wydano z tego aż 1,64 mln zł. Pomimo tak intensywnych działań, pozyskano jedynie 19.374 użytkowników, czyli każdy z nich kosztował... 1000 zł. Mobilems sp. z o.o. (wyłoniona na drodze przetargu) skasowała za wykonanie usługi 329.886 zł.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś