Towary rolno-spożywcze coraz lepiej sprzedają się. Kierunek USA i Azja
W sierpniu Unia Europejska sprzedała towary rolno-spożywcze za 10,6 mld euro. To o 9,3 proc. (909 mln euro) więcej niż w tym miesiącu przed rokiem.
Największy wzrost wartości wywozu odnotowano w przypadku Stanów Zjednoczonych (221 mln euro) oraz Chin (106 mln euro). Wspólnota więcej zarobiła ponadto na eksporcie produktów do innych krajów, jak Wietnam, Japonia oraz Korea Południowa (wzrosty po co najmniej 50 mln euro) - informuje FAMMU/FAPA.
Sery wciąż najważniejsze w eksporcie produktów mleczarskich
Pod względem struktury towarowej, największy wzrost wartości wysyłek dotyczył mięsa wieprzowego (101 mln euro) oraz żywności dla dzieci (114 mln euro). Zmniejszyła się z kolei wartość sprzedaży proszku mlecznego (44 mln euro) oraz skórek i skór (39 mln euro).
W dwunastu miesiącach (od września 2015 r. do sierpnia 2016 r.) największym rynkiem zbytu na towary rolno-spożywcze z Unii były USA, natomiast miejsce czołowego dostawcy tych dóbr na rynek Wspólnoty należało do Brazylii.
Wartość unijnego eksportu wyniosła 129 mld 473 mln euro wobec 127 mld 823 mln rok wcześniej. Wartość importu do Unii zwiększyła się natomiast z 110 mld 630 mln do 112 mld 317 mln euro. Tym samym bilans handlu tymi towarami pozostał dodatni z nadwyżką 17 mld 156 mln euro.