Tajlandia obiecującym kierunkiem dla naszych eksporterów
Polska śmiało otwiera się na współpracę gospodarczą poza Europą. W ostatnim czasie nasi eksporterzy coraz większy nacisk kładą na budowanie dobrych relacji handlowych z państwami azjatyckimi, które są potężnym rynkiem zbytu.
- Widzimy ogromne możliwości współpracy pomiędzy Polską a Tajlandią. Wsparcie i rozwój eksportu to strategiczny obszar działań dla polskiego rządu i Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych - mówił wiceprezes PAIiIZ Michał Dąbrowski podczas debaty "Tajlandia - Twoja brama do Azji Południowo-Wschodniej".
Polskie jabłka ruszają na podbój Wietnamu
Dąbrowski podkreślił, że Tajlandia oraz kraje azjatyckie to jeden z priorytetowych kierunków dla naszego kraju. Polska staje się coraz ważniejszym partnerem handlowym w tym regionie.
Wartość polskiego eksportu do Tajlandii wzrosła w latach 2005-2014 aż o 65 proc. To świadczy o rosnącym zainteresowaniu polskich przedsiębiorców tajskim rynkiem.
W warsztatach wzięło udział kilkadziesiąt firm, które chciałby rozwijać współpracę handlową z Tajlandią lub upatrujących w niej bramy wejścia do krajów regionu Azji Południowo-Wschodniej.
Wiceminister gospodarki rusza na podbój Wietnamu, Indonezji i Malezji
- Jesteśmy gotowi, aby inwestować w Polsce, ale także, aby promować polskie inwestycje w Tajlandii - mówił ambasador Tajlandii w Polsce, Manasvi Srisodapol.
Według Tajskiej Agencji ds. Inwestycji najbardziej perspektywiczne dla rozwoju współpracy pomiędzy oboma krajami są, takie sektory jak: dealerzy samochodów i części samochodowych, przemysł petrochemiczny i tworzywa sztuczne, sektor spożywczy, sektor IT (centrum danych, oprogramowanie, itp), maszyny dla przetwórstwa rolno-spożywczego, a także przemysł lotniczy i obronny.
- Myślcie o Tajlandii jak o bramie do Azji - zaapelował do polskich przedsiębiorców Manasvi Srisodapol.