Rośnie wartość sprzedaży masła i musów owocowych

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Mariusz Polit PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
22-08-2017,10:40 Aktualizacja: 22-08-2017,11:08
A A A

W lipcu w sklepach małoformatowych masło i produkty kojarzone ze zdrowym stylem życia, np. musy owocowe, osiągnęły jeden z największych rocznych wzrostów wartości sprzedaży - podała Polska Izba Handlu.

"W lipcu klienci wydali na zakupy w sklepach małoformatowych (o powierzchni do 300 m kw.) średnio o 13,07 zł więcej niż rok wcześniej" - poinformowała PIH w komunikacie.

masło, ceny masła, produkcja masła, tłuszcze, przetwory mleczne

Masło jest coraz droższe. Tłuszczu zabraknie na święta?

Przez ostatni rok ceny masła na europejskim rynku hurtowym wzrosły o ponad 100 proc., w tym aż o 40 proc. w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. W najbliższych tygodniach stawki mają nadal iść w górę i w niektórych krajach tłuszczu...

Jak wynika z danych firmy badawczej CMR, która na zlecenie PIH zrobiła badanie dotyczące sklepów małoformatowych, wśród produktów, które odnotowały największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rok do roku, znalazło się masło. "W lipcu wydatki na masło były o prawie 40 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost ten wynikał wyłącznie z podwyżek cen masła - czytamy w komunikacie" - czytamy w komunikacie.

"Duże wzrosty zarówno w liczbie transakcji, jak i w wartości sprzedaży notują natomiast kategorie kojarzone ze zdrowym stylem życia, takie jak produkty sojowe i ryżowe, chipsy owocowe czy musy owocowe. Udział tych produktów w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych pozostaje znikomy" - podała PIH.

Całkowitą wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła w lipcu o 3,3 proc. rok do roku. - Sklepy odnotowały mniej transakcji i dlatego całkowita wartość sprzedaży wzrosła mniej, niż średni jednorazowy wydatek klientów w sklepach - wyjaśniła Elżbieta Szarejko z CMR. Liczba transakcji była o 2 proc. niższa niż w lipcu 2016 r.

Zarząd Krajowej Unii Producentów Soków, julian pawlak, soki owocowe, soki wrzywne

Soki i musy dostępne w szkolnych sklepikach i stołówkach

Ministerstwo zdrowia dopuściło do sprzedaży w szkolnych sklepikach i podawania w stołówkach soki i musy owocowe oraz soki owocowo-warzywne i warzywne bez dodatku cukru. - Soki to produkty bardzo wartościowe i nie jesteśmy zaskoczeni, że...

"Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się na 27 proc. paragonów) były wprawdzie o około 2 proc. wyższe niż w lipcu 2016 r., ale już w porównaniu z czerwcem nieznacznie spadły. Na lody klienci sklepów małoformatowych wydali w lipcu o 8 proc. mniej niż w czerwcu" - poinformowała PIH.

Dodano, że w lipcu liczba transakcji z udziałem napojów utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu z czerwcem obniżyła się o 4 proc. "Największe spadki odnotowały soki, nektary i napoje niegazowane (spadek liczby transakcji o 7 proc. w stosunku do czerwca), a także wody butelkowane czyste i smakowe" - podano.

Badaniem objęto sklepy małoformatowe do 300 m kw., czyli małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.
 

Poleć
Udostępnij