Nordzucker Polska podsumował kampanię cukrowniczą 2021/2022
W trwającej 117 dni kampanii (od połowy września 2021 roku do połowy stycznia 2022 roku) Nordzucker Polska S.A. przerobił rekordową ilość buraków. Wzięło w niej udział przeszło 2700 plantatorów, a średni plon korzeni wyniósł ponad 63 t/ha przy średniej zawartości cukru powyżej 17,6%.
Decydujący wpływ na wzrost buraków cukrowych mają warunki pogodowe, które sprzyjały rozwojowi surowca podczas minionego sezonu wegetacyjnego.
Jak była kampania 2021/2022?
Pomimo chłodnej wiosny, czy utrudnionych wschodów buraków, dobre uwilgotnienie gleby doprowadziło do uzyskania wysokiej i wyrównanej obsady roślin. Plantacje udało się utrzymać w stanie wolnym od chwastów - choroby i szkodniki występowały w mniejszym nasileniu w porównaniu z ubiegłym sezonem.
- Surowiec charakteryzował się bardzo wysoką jakością przetwórczą. Na uzyskanie zadowalającej wielkości i jakości plonów buraka cukrowego, ostatecznie wpływ miał rozkład opadów w okresie największego zapotrzebowania na wodę w lipcu i sierpniu oraz w późniejszym okresie. Pomimo, że tegoroczne plony buraków były zróżnicowane, m.in. uzależnione od lokalnych warunków pogodowych, można śmiało uznać sezon za udany. Szczególnie cieszy wysoka zawartość cukru w burakach - mówi Natalia Mioduszewska, dyrektor surowcowy w spółce.
Przez znaczną część tegorocznej kampanii buraki były zbierane w optymalnych warunkach pogodowych, co miało znaczący wpływ na minimalizację stopnia zanieczyszczenia. Zabezpieczenie włókniną buraków dostarczanych w ostatnim etapie miało z kolei wpływ na jakość doczyszczania surowca podczas załadunku na pojazdy.
- Krok po kroku w zakresie doboru odmian, nawożenia i ochrony. Zamów prenumeratę miesięcznika "Nowoczesna Uprawa" już teraz