Kramer wprowadza nowe ładowarki kołowe: KL12.5 i KL14.5
Kramer – producent ładowarek wprowadza dwa nowe modele. Jak podaje producent – odznaczają się one kompaktowymi rozmiarami oraz wielozadaniowością.
Nowe ładowarki kołowe Kramera to modele: KL12.5 i KL14.5. Są one wyposażone w napęd na wszystkie koła. Maszyny są zasilane motorami spełniającymi normy czystości spalin Stage V. Ładowarka KL12.5 jest wyposażona w silnik Yanmar o mocy 25,2 KM. Ciężar, który powoduje odspojenie tylnych kół od podłoża (tzw. ciężar wywracający ładunku) wynosi 1140 kg. Z kolei ciężar roboczy maszyny to 1920 kg. Nowa, większa ładowarka KL14.5. ma silnik Yanmar o mocy 38,8 KM. Maszyna ma nieco wyższy ciężar roboczy wynoszący 2070 kg i dzięki temu ciężar wywracający ładunku wynosi aż 1400 kg.
Ładowarki teleskopowe Kramer – najnowsze rozwiązania w obecnym typoszeregu
Ładowarki KL12.5 i KL14.5 - kompaktowe i zwrotne
Obydwa modele ładowarek mają kompaktowe wymiary. Maszyny mogą pracować w małych i ciasnych pomieszczeniach, o ile wymiary wjazdu nie są mniejsze niż 1,26 m (szerokość maszyny) oraz wysokość jest nie mniejsza niż nieco powyżej 2 m. Ładowarki te dzięki małym rozmiarom mogą znaleźć zastosowanie w niskich oborach z wąskimi wjazdami i korytarzami. Maszyny są zbudowane na ramie o nowej budowie. Dzięki nowej koncepcji ładowarki mają dużą zwrotność przy wysokiej stabilności. Zwrotność ładowarki zapewniają m.in. trzy tryby skrętu kół. Seryjny tryb kierowania na wszystkie koła zapewnia największą zwrotność i umożliwia szybsze wykonywanie załadunku i rozładunku. W opcji znajduje się tryb ze krętem tylko przednich kół oraz tzw. chód kraba (jazda bokiem). Jest on wybierany do prac takich jak jazda równoległa wzdłuż ściany podczas np. usuwania obornika. Ten tryb skrętu utrzymuje stałą odległość roboczą od określonej krawędzi, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia narzędzia lub porządkowanego obiektu. Przełączanie trybów skrętu odbywa się dźwignią.
Nowoczesna kabina
Producent zaprojektował szerokie wejście z dodatkową stopnicą, co zapewnia bezpieczne i wygodne wchodzenie i wychodzenie. Jest przy tym również pomocna, dostępna z opcjonalną regulacją nachylenia, kolumna kierownicy, która umożliwia indywidualne dostosowanie pozycji kierownicy do operatora. Prawe okno kabiny można otwierać pod kątem 180 stopni. Ponadto można również ustawić w pełnym otwarciu i zablokować drzwi kabiny. We wnętrzu kabiny znajduje się nowa konsola boczna z licznymi schowkami. Jak podaje producent - wszystkie ważne przełączniki znajdują się w zasięgu prawej ręki.
Większa wydajność oraz Smart Driving Pro
Większy model ładowarki Kramer - KL14.5 jest seryjnie wyposażony w silnik Yanmar o mocy 38,8 KM. Oczyszczanie spalin odbywa się za pomocą DOC i DPF. Dodatkowo dla ładowarki kołowej z napędem na wszystkie koła jest dostępny opcjonalnie Smart Driving PRO, czyli system zarządzania mocą hydrauliki i silnika. W trybie Power do dyspozycji jest pełna moc silnika. W porównaniu do trybu Power - maszyna w trybie Eco jedzie z tą samą prędkością przy zmniejszonej prędkości obrotowej silnika. Mając na celu redukcję poziomu hałasu i oszczędność paliwa oszczędny tryb jazdy nadaje się przede wszystkim do układania w stos np. bel, czy big bagów. Trzeci tryb jazdy przestawia rozwiniętą, znaną opcję „powolnej jazdy”. W trybie tym prędkość jazdy do przodu przy dowolnie ustawionej prędkości obrotowej silnika można ustawić nie tylko „gazem ręcznym”, ale również pedałem „gazu”. Niniejszy tryb jazdy nadaje się najlepiej do zastosowania z osprzętem, jak np. z mulczerem czy zamiatarką. Szybka zmiana wymienionych powyżej trybów jazdy jest w dowolnej chwili możliwa prostym naciśnięciem przycisku. Ładowarka kołowa KL14.5 ma także opcjonalną, dodatkową hydraulikę Powerflow, która uzupełnia trzeci tryb jazdy. Kramer zamontował także szybkozłącze, niezbędne podczas częstej wymiany osprzętu. Kompaktowe ładowarki kołowe mogą być stosowane jako wszechstronne maszyny – z widłami paletowymi, kolcem do bel, jak również z widłami do obornika.