Kolejne ładowarki teleskopowe Bobcat AGRI
Bobcat wzbogacił ofertę dla rolnictwa o nowe siedmiometrowe ładowarki teleskopowe TL470 AGRI i TL470HF AGRI. Wyposażono je w kilka rozwiązań klasy premium ułatwiających pracę w gospodarstwie rolnym, takich jakie otrzymały zaprezentowane kilka miesięcy temu mniejsze ładowarki serii TL358, TL358+ oraz TL358+ AGRI.
Oprócz przekładni umożliwiającej jazdę z prędkością 40 km/h oraz 24-calowych opon, nowe ładowarki teleskopowe TL470 AGRI i TL470HF AGRI mogą być wyposażone w: amortyzowany fotel Sears i kabinę klasy premium (ulepszone wykończenie kierownicy, podłokietnik), falownik wentylatora, okablowanie i złącza elektryczne wysięgnika, zamykany na klucz korek wlewu paliwa, zawór hamulcowy przyczepy, cyklonowy wstępny filtr powietrza, zaczep holowniczy do przyłączenia dyszla, przedni zaczep holowniczy i tylne gniazdo elektryczne, uchwyt na tablicę rejestracyjną pojazdu, alarm cofania, oświetlenie robocze na wysięgniku, lusterko wsteczne, głośnik i konfigurację gotową do montażu radia, wycieraczkę okna dachowego, osłonę przeciwsłoneczną, lampę ostrzegawczą oraz europejską homologację dla ciągników rolniczych.
Bobcat rozszerza paletę ładowarek teleskopowych
Ulepszenia w modelach TL360 i TL470
Jedną z ciekawych funkcji dostępnych w tych ładowarkach jest układ SHS (Smart Handling System) uruchamiany przyciskiem na desce rozdzielczej. Pozwala on operatorowi na łatwe dopasowanie prędkości wysięgnika (podnoszenie, wysuwanie, przechylanie) do wykonywanej pracy, przy użyciu przycisków „+” oraz „-” na dżojstiku. Ustawienie szybkie może być stosowane do usuwania obornika i podobnych materiałów, podczas gdy drugie idealnie nadaje się do układania bel i innych precyzyjnych zadań.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, silniki podnośników teleskopowych TL360, TL470, TL470HF, TL470 AGRI i TL470HF AGRI w wersjach zgodnych z normami Stage IIIB, standardowo posiadają teraz tryb ECO, aktywowany przez proste naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej. Tryb ten zapewnia utrzymanie optymalnego balansu hydraulicznego bez użycia pełnej mocy silnika, dzięki temu zostaje osiągnięta równowaga między wysokimi osiągami a stosunkiem osiągów do zużycia paliwa.