Wóz Joskin do nawożenia sadów
Belgijski producent maszyn rolniczych, wprowadza na rynek nowy wóz asenizacyjny. Jest to maszyna przeznaczona do pracy w sadach.
Jak podaje Joskin, wóz został zaprojektowany w celu prowadzenia nawożenia oraz doraźnego nawadniania w uprawach sadowniczych. Celem użycia wozu jest m.in. zwiększenie produktywności, poprzez użyźnianie gleby nawozami organicznymi.
Joskin Tornado3 - kompaktowy rozrzutnik
Na bazie Modulo2
Maszyna powstała na bazie wozu asenizacyjnego MODULO2, jest dwustronnie ocynkowana ogniowo, ma solidną konstrukcję, utrzymującą nisko położony środek ciężkości. Zbiornik jest przyspawany (na długości i na szerokości) do kołyski, która jest elementem odbierającym naprężenia powstające w układzie jezdnym maszyny.
Wąski i kompaktowy
Nadrzędnym celem inżynierów jeśli chodzi o rozmiary wozu było jego zmniejszenie, szczególnie szerokości. Ponadto zintegrowane ze zbiornikiem zostały podstawowe elementy robocze. Szerokość wozu do sadów z oponami 15.0/55-17 TL AW wynosi 1300 mm, czyli tyle ile średnica zbiornika. Taka szerokość ma ograniczyć uszkadzanie roślin oraz umożliwić wykonanie nawożenia pod koronami.
Producent z uwagi na małą przestrzeń pomiędzy rzędami drzewek zintegrował z obrysem beczki m.in. koła, pompę, zawory, mocowania do węży oraz światła drogowe.
Aplikator Joskin Solodisc XXL
Pompa próżniowa
Wóz asenizacyjny jest wyposażony w łopatkową pompę próżniową, która zapewnia dobrą wydajność w korzystnej cenie, ma niskie koszty utrzymania. Taki system napełniania i opróżniania zbiornika jest odporny na zużycie i prosty w obsłudze. Specjalnie na potrzeby używania maszyny w sadach, producent umieścił z tyłu wozu asenizacyjnego specjalne podwójne wyjście - z zaworem kulowym na każdym wylocie sterowanym z ciągnika przez zawór hydrauliczny.
Wozy do upraw sadowniczych są dostępne ze zbiornikami o pojemności od 3 do 5 tys. l. Pompa zasilająca to pompa próżniowa MEC 5000 o maksymalnym wydatku powietrza do 6180 l/min. Napęd pompy odbywa się poprzez przekładnię z wału WOM o 540 obr./min. Zastosowane ogumienie to 15.0/55-17 TL AW.