Niedomłot na tarkę
Zespół czyszczący w kombajnie W440 składa się ze schodkowego podsiewacza, przestawnych sit żaluzjowych: górnego, dolnego i kłosowego oraz z regulowanego elektrycznie wentylatora. Dwie główne arfy mogą być regulowane na życzenie elektrycznie. W standardzie wszystkie sita przestawia się mechanicznie z tyłu maszyny, a ich łączna powierzchnia to 4,5 m2. Arfa górna zaopatrzona jest na swojej szerokości w poprzeczki zapobiegające przesiewaniu się pod nią długich kawałków słomy.
Claas przedstawia nową serię kombajnów Lexion 600. Została ona opracowana na nowo. Obecnie oferowane modele z dodatkowym wyposażeniem o wysokiej jakości. Należą do niego między innymi silniki Mercedes Benz, znajdujące się we wszystkich...
Czyste ziarno transportowane jest podnośnikiem łopatkowo-łańcuchowym poprzez ślimak napełniający do zbiornika. Niedomłot w kombajnie W440 nie trafia ponownie pod działanie bębna młócącego. Jest on kierowany płytkowo-łańcuchowym elewatorem do domłacacza listwowo-zębowego pracującego w karbowanej obudowie. Domłócona masa jest następnie rozprowadzana ślimakiem na całej szerokości podsiewacza, po czym trafia ponownie na sita czyszczące.
Euro IV bez DPF
Kombajn W440 do przeniesienia momentu obrotowego na podłoże wykorzystuje hydrostatyczny wariator oraz trzybiegową skrzynię przekładniową. W opcji dostępny jest napęd tylnej osi. Do załączania młocarni, układu opróżniania zbiornika ziarna oraz sieczkarni słomy służą uruchamiane elektrohydraulicznie sprzęgła pasowe. Zespół żniwny wprawiany jest w ruch również zdalnie z wykorzystaniem siłownika hydraulicznego, ale poprzez sprzęgło wielotarczowe.
Mechanizmy jezdne oraz robocze otrzymują napęd od sześciocylindrowego silnika fińskiej produkcji AGCO Power o pojemności skokowej 7,4 l i mocy znamionowej 238 KM. Jednostka ta spełnia już wymogi normy Euro IV. Redukcję tlenków azotu zapewnia zarówno system SCR, jak i EGR, zaś cząstki stałe ogranicza odpowiednio dobrana temperatura spalania, bez konieczności montowania filtra sadzy DPF. W pobliżu pakietu chłodnic znajdziemy rotacyjną osłonę przeciwpyłową w towarzystwie turbiny odciągającej zanieczyszczenia z powierzchni czołowej obrotowego kosza filtrującego zaciągane przez wentylator powietrze. Pojemność zbiornika paliwa to 450 l.
W kabinie kombajnu W440 znajduje się pneumatycznie amortyzowany fotel operatora, ale brakuje za to siedziska dla pasażera. Pomimo skandynawskiego pochodzenia nowego malucha w rodzinie John Deere’a nie zabrakło wydajnej klimatyzacji sterowanej manualnie. Przy żniwach późnojesiennych komfort pracy poprawi standardowo montowany układ ogrzewania. Za sterowanie kombajnem odpowiadają: dżojstik, komputer pokładowy, przełączniki i pokrętła na podłokietniku, na panelu bocznym, a także na ścianie prawego tylnego narożnika kabiny.
Prototyp kombajnu John Deere W440 w wersji PTC oraz z dotrząsaczem Power Separator przeszedł w zeszłym roku próby polowe m.in. w Polsce. Przy zbiorze pszenicy ozimej plonującej na poziomie 7 t/ha maszyna z hederem o szerokości 5,1 m osiągała wydajność 2-2,5 ha/h. Zużycie paliwa wynosiło średnio 15 l/ha przy załączonej sieczkarni słomy i rozrzutniku plew. Kombajn zebrał w naszym kraju ponad 150 ha pszenicy. Nowy maluch amerykańskiego producenta sprawdził się także w Polsce przy zbiorze kukurydzy na ziarno o średniej wielkości plonu 11-12 t/ha przy wilgotności nieco ponad 30%. John Deere W440 z założoną sześciorzędową, sztywną węgierską przystawką Oros uzyskiwał przeciętnie wydajność 2 ha/h, a spalanie oleju napędowego utrzymywało się na podobnym poziomie jak przy omłocie zboża. Rozdrabniacz słomy był wówczas włączony, zaś rozrzutnik plew zdemontowany. Maszyna podczas tego testu zebrała i wyłuskała kolby z powierzchni ok. 200 ha. Ponadto na mniejszą skalę kombajn młócił w Polsce także: proso, grykę oraz koniczynę nasienną.