Zetor zapowiedział, że do Rosji trafi w ciągu tego roku ponad 100 kompletów komponentów traktorów linii modelowej Forterra 135.
Zetor Tractors prowadzi rozmowy w sprawie dostaw i produkcji swoich traktorów w Rosji. Partnerem tych negocjacji jest firma Kovrov Electromechanical Plant (KEMP) z Obwodu Włodzimierskiego w Rosji, położonego na wschód od Moskwy.
Przedmiotem rozmów są dostawy komponentów do ciągników, a także ich montaż w zakładzie partnerskim. Aktualnie pierwsza przesyłka komponentów jest w drodze do Rosji. Zetor uważa wejście na rosyjski rynek za ważny etap w historii marki.
Do Rosji trafi w ciągu tego roku ponad 100 kompletów komponentów traktorów linii modelowej Forterra 135. Finalny montaż będzie odbywać się w halach montażowych firmy KEMP. Gotowe ciągniki będą sprzedawane pod nazwą Ant-Zetor F4135. Pierwsze traktory trafią do rosyjskich klientów jeszcze w tym roku.
Zetor podpisał 5-letnią umowę dotyczącą sprzedaży ciągników tej marki na rynku chorwackim. Partnerem czeskiego producenta traktorów została firma POD proizvodnja opruga. POD proizvodnja opruga jest rodzinną chorwacką firmą...
- W ostatniej dekadzie wyeksportowano do Rosji kilka sztuk traktorów Zetor, dlatego aktualne rozmowy z nowym rosyjskim partnerem postrzegamy jako historyczny kamień milowy dla naszej marki. Wejście na rynek rosyjski traktujemy jako szansę na wzmocnienie pozycji w regionie, ze znacznym potencjałem wybudowania tutaj swojego miejsca na rynku – wyjaśnia Margaréta Víghová, szefowa Działu Komunikacji Korporacyjnej Zetor Tractors.
Firma KEMP specjalizuje się w produkcji układów i komponentów hydraulicznych, obrabiarek CNC, ładowarek kołowych i komponentów przeznaczonych do uniwersalnych zestawów zrobotyzowanych. Oprócz homologacji wyprodukowanych maszyn na terytorium Rosji, KEMP będzie też zabezpieczać wszelkie kwestie serwisowe związane z traktorami Ant-Zetor. Hale produkcyjne i montażowe znajdują się w mieście Kowrow, które leży na wschód od Moskwy.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, wejście do Rosji jest kontynuacją ekspansji marki Zetor na nowe rynki. Tylko w ciągu kilku ostatnich miesięcy czeski producent zapowiedział wejście na rynki, w takich krajach jak: Iran, Myanmar, Izrael, Zambia. Rozmowy są prowadzone również w innych krajach Azji i Afryki.
- Strategiczne rynki zbytu marki Zetor znajdują się w Europie Zachodniej i w Ameryce Północnej. Tutaj dążymy do wzmocnienia naszych pozycji, co stopniowo się nam udaje, pomimo ogólnego kryzysu popytu na maszyny rolnicze, który trwa już niemal 3 lata. Widzimy jednak potencjał również na nowych rynkach, dlatego cieszy nas, że zwłaszcza tam, gdzie Zetor już działał, nasze traktory cieszą się dobrą opinią, zaś partnerzy handlowi są skłonni do szukania możliwości współpracy – dodaje Margaréta Víghová.