Valtra serii A czwartej generacji
Czwarta generacja Valtry serii A to zupełnie nowy ciągnik.
Nowe modele serii A4 są napędzane przez silniki wysokoprężne AGCO Power Stage 4. Trzy najmniejsze modele posiadają 3,3-litrowe silniki, natomiast cztery największe modele są napędzane silnikami o pojemności skokowej 4,4 litra. W obu przypadkach są to 4-zaworowe jednostki o zupełnie nowych systemach wtryskowych typu common rail, które są zdolne do wytwarzania dużych mocy. Zastosowanie technologii SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) pozwala na zmniejszenie emisji tlenków azotu zgodnie z normami Stage 4.
Valtra N123 HiTech. Mechaniczna N-ka
Najmniejszy model A74 jest wyposażony w chłodzony układ EGR ze względów oszczędnościowych. Silnik jest zamontowany na górze ramy ciągnika o całkowicie nowej konstrukcji. Rozmiary systemu oczyszczania spalin oraz silnika są małe, aby zapewnić jak najlepszą widoczność dla operatora. Silniki ciągników nowej serii A, mają szeroki zakres mocy – od 75 do 130 KM.
Różne opcje podwozia
Dostępne są trzy rozmiary podwozia, umożliwiające oferowanie szerokozakresowych klas mocy przy jednocześnie wspólnej konstrukcji i wykorzystaniu wielu wspólnych podzespołów. Valtra również w ciągnikach nowej serii A - oferuje duży prześwit. Prawie połowa ciągników serii A i N jest zamawianych z fabrycznie montowanym ładowaczem czołowym. Nowa czwarta generacja serii A jest dostępna z nową generacją fabrycznie montowanych ładowaczy czołowych dla wszystkich wielkości podwozia. Seria ładowaczy G jest wyposażona w nowe belki i konstrukcję nośnika narzędzi, oferując lepszą widoczność oraz wysoki poziom stabilności.
Niezawodne przekładnie
W nowej serii A, znajduje zastosowanie wysoko ceniona skrzynia biegów HiTech. Oferuje ona 12 biegów do przodu i wstecz, które są w dwóch grupach, co minimalizuje zmiany biegów z użyciem dwóch dźwigni. Dostępna jest także opcja biegów pełzających, która pozwala na jazdę z prędkością 90 m/h (przy 1400 obr./min. silnika), dzięki czemu przekładnia ta może znaleźć zastosowanie w wielu gospodarstwach. Agresywność przekładni może być dostosowana do wykonywanych zadań i do różnych stylów jazdy. Dodatkowo funkcje AutoTraction i HiShift – znane innowacje Valtry, minimalizują użycie pedału sprzęgła. Synchronizowana przekładna będzie dostępna w późniejszym terminie w modelach wprowadzanych na rynek dla klientów, którzy pracują mniej godzin lub którzy nie wykonują pracy z wykorzystaniem ładowacza czołowego.
Praktyczna Valtra T121
Udźwig TUZ do 5,2 tony oraz hydraulika o wydajności 98 l/min
Nowa seria A wchodzi na rynek z elektrycznie sterowanym podnośnikiem AutoControl, takim samym w jaki są wyposażone pozostałe ciągniki Valtra. Dziei modułowej budowie systemu - udźwig tylnego TUZ-u możewynieśc nawet 5,2 tony. Układ hydrauliczny OC zapewnia wystarczającą wydajność do wykonywania wszystkich zadań. Przepływ do 98 l/min. gwarantuje szybkie działanie nawet przy wykorzystaniu większego ładowacza czołowego lub innych narzędzi. Nowe ciągniki serii A mogą być wyposażone w maksymalnie trzy zawory hydrauliczne. Wybór opcji obejmuje również sterowanie przepływem oleju.
Lepsza kabina
Seria A4 jest wyposażona w zupełnie nową konstrukcję kabiny, która oferuje najwięcej miejsca w tej klasie ciągników. Elektroniczne sterowanie funkcjami ciągnika, jak np.: napęd na 4 koła - 4WD, blokada mechanizmu różnicowego, podnośnik czy monitor wydajności, to podstawowe dzisiaj podstawowe elementy kabinowej ergonomii. Nowa kabina jest także cicha, w opcji jest fotel instruktora i tylne światła w technologii LED. Szerokość kabiny i widoczność jest porównywalna z serią N4 i T4, z wyjątkiem kabiny mniejszych modeli serii A, gdzie kabina jest nieco krótsza. Jednakże, tak jak we wszystkich ciągnikach Valtra, fotel operatora może obracać się o 180 stopni w celu zapewnienia sprawnego wykonywania prac w pozycji nawrotnej.
Seria A4 obejmuje siedem różnych modeli w trzech rozmiarach podwozia. Wszystkie modele wejdą na rynek z kabiną i z napędem na cztery koła. Seryjna produkcja nowej Valtry A rozpocznie się latem tego roku. Ciągniki będą dostępne na kolejne wystawy oraz jazdy testowe dla klientów od lipca 2017.