Unimog U 423 w wersji rolniczej. Pokaz w Pronarze
Z napędem hydrostatycznym
Prezentowany wielozadaniowy pojazd, jest wyposażony w 8-biegową przekładnię mechaniczną, z grupą biegów tzw. roboczych, co pozwala na poruszanie się Unimoga z prędkością od 1,26 km/h. Biegi są dostępne zarówno w przód jak i w tył, z tym że dwa ostatnie w trybie jazdy wstecznej są zablokowane, że względu na zbyt dużą, niebezpieczną prędkość. Maksymalna szybkość przy jeździe do przodu na napędzie mechanicznym wynosi 90 km/h.
Producent wyposażył pojazd także w możliwość włączenia napędu hydrostatycznego (tzw. napęd synergetyczny). Taka sposobność pozwala na wykonywanie różnych prac z ustalonymi obrotami silnika lub wałka WOM, a do bezstopniowej zmiany prędkości roboczej pojazdu służy wtedy pedał gazu lub dźwignia na wielofunkcyjnym dżojstiku. Przy użyciu hydrostatu, prędkość maksymalna Unimoga wynosi 50 km/h. Nie ma żadnego znaczenia przy jakiej prędkości zmienimy rodzaj napędu, można to wykonywać również bez konieczności zatrzymywania pojazdu. Tylny wałek odbioru mocy jest obecnie wyposażeniem dodatkowym, będzie w standardzie elementem wyposażenia fabrycznego od roku 2016.
Bogata hydraulika
Producent zwiększył moc układu hydraulicznego o 30% w porównaniu do poprzedniego typoszeregu tych pojazdów użytkowych. Do prac z i sterowania maszynami służy dwuobwodowy i czterosekcyjny układ hydrauliki zewnętrznej. Każdy obwód zasilany jest z osobnej, niezależnej pompy, ale co ciekawe, układy te można ze sobą łączyć, poprzez tzw. połączenie sumujące, (np. w celu zwiększenia przepływu oleju), co pozwala uzyskać nie od 32 do 55 l/min., ale do 87 l/min., na wybranym obwodzie. Można także zamieniać przepływy na złączach, z kabiny, bez konieczności przekładanie przewodów hydrauliki.
Opony ze zmianą ciśnienia
Maszyna ma ogumienie od 315/80 R22,5 do 445/70/R24. Te szerokie opony przy możliwości zmiany ciśnienia zapewniają dobrą trakcję podczas wykonywania prac na miękkich glebach. Blokady mechanizmów różnicowych, które mogą być załączane w czasie jazdy wspomagają trakcję w trudnych warunkach terenowych. Unimog ma obszerną, dobrze przeszkloną kabinę, przystosowaną do przewożenia 3 osób.