Rynek nowych ciągników w Indiach. Sprzedaż roczna prawie 700 000 sztuk
Ciągnik w cenie skrzyni biegów
Generalnie przewiduje się, że nastąpi wzrost poziomu mechanizacji. Pojawia się problem braku siły roboczej, wzrósł dostęp do kredytów, nastąpiło skrócenie cyklu wymiany środków technicznych. Także rozwój systemów nawadniających zmniejsza uzależnienie od monsunów, a jednocześnie wpływa na skrócenie okresu wegetacji z 5-6 do 3-4 miesięcy. Obecne zasoby żywej siły pociągowej nie są odpowiednie dla realizacji wymaganych upraw. Intensyfikacja produkcji wpływa na zwiększenie popytu na ciągniki, ponieważ wzrastają wymagania odnośnie do uprawy gleby.
Przewiduje się wzrost sprzedaży ciągników w roku 2015 od 4 do 6%. 95% zakupów jest opartych na kredycie. Koszty produkcji ciągników są najniższe na świecie – na przykład wartość produkowanej maszyny jest niższa niż koszt dobrej skrzyni przekładniowej wytwarzanej w krajach zachodnich. Powoduje to, że istnieją duże możliwości eksportowe.
Kombajny do trzciny cukrowej
Lokalne rządy wprowadzają różne programy wspierające rolników, którzy – poza okresem siewu i zbioru – są praktycznie bezrobotni. Jest np. program rozwoju i budowy dróg. Oderwanie farmerów do pracy poza gospodarstwem wpływa jednocześnie na rozwój usług mechanizacyjnych. Realizowane są one przez rolników i firmy. Rząd Indii ocenia, że jest to jedna z dróg intensyfikacji rolnictwa, gdyż raczej nie jest spodziewany trend powiększania gospodarstw. Dla zachodnich producentów maszyn ten trend jest sprzyjający, ponieważ usługodawcy potrzebują maszyn nowoczesnych, wykorzystywanych intensywnie, trwałych i wydajnych. Dlatego też zauważalny jest wzrost zainteresowania produktami zachodnimi.
Wiele firm wchodzi na ten rynek także z innymi produktami. Na przykład John Deere produkuje w Indiach kombajny do trzciny cukrowej. Także New Holland wcześniej wprowadził tu taką maszynę. Ocenia się, że rynek na te kombajny jest ogromny, gdyż trzcina cukrowa uprawiana jest na około 5 mln ha.
Podsumowując, można stwierdzić, że rynek indyjski jest przyszłościowy i jeszcze wiele lat minie, zanim rolnicy zaspokoją podstawowe potrzeby w zakresie mechanicznej siły pociągowej.