Jedynym minusem w naszej ocenie jest rewersor testowej maszyny. W nowszych modelach występuje już rewersor, który ma osobną pozycję neutralną. My testowaliśmy T7.185 z takim modelem, w którym aby rozłączyć przekładnię bez dotykania sprzęgła nożnego, trzeba wcisnąć guzik na małej bocznej krawędzi dźwigni rewersora. Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, gdyż intuicyjne przerzucanie dźwigni w poszukiwaniu pozycji neutralnej powoduje ciągłą zmianę kierunku jazdy. Wobec tego częściej wykorzystujemy sprzęgło nożne, a nie o to chodzi.
Dane techniczne ciągnika New Holland T7.185
Silnik |
NEF N67 ENT |
Liczba cylindrów / doładowanie / liczba zaworów na cylinder / poziom czystości spalin |
6/T/4/Euro IV |
Pojemność skokowa (cm³) |
6728 |
Moc maks. EPM wg ISO TR14396 – ECE R120 (KM) |
188 |
Moc maks. – ISO TR14396 – ECE R120 (KM) |
159 |
Znamionowa prędkość obrotowa silnika (obr./min) |
2200 |
Maks. moment obrotowy EPM wg ISO TR14396 (Nm przy obr./min) |
810 przy 1500 |
Maks. moment obrotowy ISO TR14396 (Nm przy obr./min ) |
679 przy 1500 |
Pojemność zbiornika paliwa standardowa/opcjonalna (l) |
270/330 |
Pojemność zbiornika na płyn AdBlue® (l) |
48 |
Okres między przeglądami (h) |
600 |
Przekładnia |
Range Command™ Semi-Powershift (40 km/h ECO) |
Układ IntelliShift™ |
Standard |
Typ podłokietnika |
SideWinder II |
Liczba biegów/z biegami pełzającymi (do przodu x do tyłu) |
19 x 6/29 x 12 |
Układ hydrauliczny |
Układ hydrauliczny z zaworem zamkniętym w położeniu środkowym (CCLS)
|
Maksymalna standardowa wydajność pompy/opcja MegaFlow™ (l/min) |
113/125 |
Maks. liczba zaworów tylnych |
5 |
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydraulicznych |
3 |
Maks. udźwig tylnego TUZ-u w całym zakresie, 610 mm za końcówkami kulowymi (kG)
|
6616 |
Udźwig przedniego TUZ-u na końcówkach kulowych w pełnym zakresie (kG)
|
3568 |
Minimalna masa bez balastu – standardowa oś przednia (kg) |
5750 |
Po teście na hamowni Robert Halicki z firmy 44tuning.pl z Opola ocenił: – Silnik sześciocylindrowy o pojemności 6,7 l ukazuje parametry mocy odpowiednie dla tej serii, jednakże dysponuje momentem obrotowym niższym o 95 Nm niż ukazany w folderze. Może jest to spowodowane niższą przepustowością filtrów paliwa – ciągnik przepracował już 240 mth, tym bardziej że zauważyliśmy dość mocno zanieczyszczony odstojnik paliwa. Oczywiście te silniki potrafią budzić się po wymianie filtrów paliwa na poziomie ok. 10, a nawet 15%, jeśli chodzi o moment obrotowy pod warunkiem utrzymania układu paliwowego w odpowiedniej wydolności.
New Holland T7 Heavy Duty został oficjalnie zaprezentowany w naszym kraju. Premiera połączona z show muzyka-lasery-światło odbyła się pod koniec kwietnia w podwrocławskim Zamku Topacz. Dwa nowe ciągniki T7 HD mają moce maksymalne 290 (T7.290) i 313...
Przedstawiciel firmy 44tuning.pl, sprawdzającej moc na hamowni, jest zdania, że silnik NEF ma duży konstrukcyjnie zapas mocy. Potwierdza to analiza spalin, która pokazuje nadmiar tlenu. Ponadto temperatura powietrza doładowania jest stabilna, a układ chłodzenia powietrza wydajny.
Robert Halicki podkreśla, że z uwagi na konstrukcję zalecane jest po zakupie zweryfikowanie wszystkich opasek, gdyż mogą się poluzować. Warto sprawdzić także szczelność złączy przy odstojniku paliwa i często weryfikować jego stan. Producent przewiduje fabryczne okresy między wymianami filtrów na poziomie 600 mth. Jednak Robert Halicki uważa, że lepiej skrócić ten okres do 250 mth dla filtrów paliwowych, a do 500 mth w przypadku filtrów powietrza. Zaleca też stosowanie paliwa o jak najmniejszej ilości dodatku Bio. Z uwagi na system AdBlue warto często weryfikować szczelność korka na jego zbiorniku, gdyż zanieczyszczenie tego systemu może być przyczyną uszkodzenia układu zasilania. Nie należy także zapominać o sukcesywnym kalibrowaniu skrzyni biegów.
Pomiar hałasu przeprowadzony przez poznański PIMR za pomocą analizatora hałasu i drgań SVAN 912, według normy PN-EN ISO 11201:2010, pokazał, że w kabinie New Holland jest cicho. Na obrotach jałowych – 850 obr./min – hałas w kabinie nie przekroczył 60 dB. Natomiast przy 1800 obr./min. hałas na wysokości uszu operatora ma natężenie 68,3 dB. Przekładając to na odczucia człowieka siedzącego w kabinie – nie trzeba nosić zatyczek w uszach podczas pracy. Załączenie WOM-u na 540 obr./min, co oznacza wkręcenie silnika na 1990 obr./min, nie zwiększa hałasu w kabinie. Bez załączonego WOM-u hałas na prawie 2000 obrotów wynosi 67,5 dB. Ten sam poziom hałasu dociera do uszu operatora po załączeniu WOM-u. Kabinę New Holland T7.185 można więc ocenić jako dobrze wyciszone miejsce pracy.