MF 8S to seria ciągników Massey Ferguson skłądająca się z czterech zupełnie nowych modeli o mocach maksymalnych od 205 do 265 KM. Wyróżnia je m.in. konstrukcja "neo-retro" i wyraźne oddzielenie kabiny od silnika (Protect-U). Traktory mają rozstaw osi wynoszący 3,05 m i docelowo będą mogły być wyposażane w jedną z trzech skrzyń biegów: dwusprzęgłową Dyna E-Power, Dyna-7 Semi-Powershift lub bezstopniową Dyna-VT.
- Nasza wizjonerska koncepcja MF NEXT zaprezentowana po raz pierwszy na targach Agritechnica w 2019 roku, stała się obecnie rzeczywistością. W listopadzie ubiegłego roku świętowaliśmy 50. rocznicę lądowania na Księżycu, które sprawiło, że niemożliwe staje się możliwe. Teraz nadszedł czas, aby ta wizja „wylądowała” na Ziemi. Nie tylko wypuszczamy na rynek nowy traktor, ale także wyznaczamy nową erę dla naszej marki. Ta całkowicie nowa konstrukcja pozwala nam przejść na nowy poziom prostych i niezawodnych ciągników, o które prosili operatorzy. Powiedzieli nam, że potrzebują ciągnika, który jest wygodny, o niezrównanej widoczności, wydajny, łatwy w obsłudze i inteligentny. Massey Ferguson od razu zareagował, oferując MF 8S wraz z powiązanymi usługami – mówi Thierry Lhotte, wiceprezes i dyrektor zarządzający Massey Ferguson na Europę i Bliski Wschód.
Jak czytamy w komunkacie, nowa seria MF 8S łączy stanowi hołd dla dziedzictwa marki zilustrowany nową interpretacją kultowego szarego paska MF z boku oraz motywu chomąta na masce, który pochodzi z serii MF 100.
Najmniejszy brat Ciągnika Roku 2012 pod względem designu, czyli Masseya Fergusona 7624, zaskakuje połączeniem nowoczesnego wyglądu i prostoty. Choć jest najmniejszym modelem w całej serii, to jego możliwości w polu są co najmniej spore. Tak...
Kabina, 24 cm, silnik
Koncepcja „Protect-U” polega na zastosowaniu 24-centymetrowej szczeliny oddzielającej kabinę od silnika, co izoluje operatora od hałasu, nadmiernych temperatur i wibracji. Dzięki poziomowi hałasu wynoszącemu zaledwie 68 dB kabina nowego MF-a jest jedną z najcichszych na rynku. Objętość wewnętrz kabiny wynosząca 3,4 m³ i powierzchnia szyb 6,6 m² tworzą przyjemne miejsce do pracy.
Inżynierowie Massey Ferguson wykorzystali wolną przestrzeń pomiędzy silnikiem i kabiną do zasysania powietrza potrzebnego do pracy jednostki napędowej. Jak podają, pomaga to zmniejszyć obciążenie głównego filtra powietrza, jednocześnie optymalizując osiągi silnika.
Rolę deski rozdzielczej pod kierownicą przejął cyfrowy wyświetlacz „MF vDisplay” zamontowany na prawym słupku kabiny. Pozwala on odczytać wszystkie informacje dotyczące ciągnika. Czytelny i intuicyjny w obsłudze wyświetlacz można spersonalizować i zmienić przewijając ustawienia za pomocą pokrętła przy kierownicy.
Ciągniki MF serii M8 mają również nowy podłokietnik Control Center wyposażony w dźwignię MultiPad, która obsługuje funkcje ciągnika, jest kompatybilna z ISOBUS i zawiera zintegrowany mikro-joystick do sterowania dwoma zaworami hydraulicznymi. Z podłokietnikiem poprzez regulowane ramię zintegrowany jest 9-calowy terminal Datatronic 5 (nowa „błyszcząca” przednia szybka i interfejs użytkownika).
Silnik AGCO Power 7,4-litra
Najnowsze 6-cylindrowe 7,4-litrowe silniki AGCO Power Stage V rozwijają moc od 205 do 265 KM, a układ zarządzania mocą silnika (EPM) zapewnia dodatkowe 20 KM do zastosowań transportowych, WOM i hydraulicznych. Maksymalny moment obrotowy generowany jest już przy 1000 obr./min i jak zapewnia producent jest stały do 1500 obr./min., co przekłada się na wysoką wydajność przy niskich prędkościach obrotowych silnika, zmniejsza zużycie paliwa o 10% i hałas nawet o 6 dB.
- Technologia oczyszczania spalin All-In-One obejmująca Selektywną Redukcję Katalityczną (SCR) z katalizatorem sadzy (SC) to w pełni zintegrowany system, który nie wymaga stosowania aktywnego filtra cząstek stałych (DPF) ani złożonej turbosprężarki o zmiennej geometrii (VGT). System został opracowany tak, aby wytrzymać cały okres eksploatacji ciągnika; jest to kompaktowa jednostka, zamontowana na zewnątrz ciągnika, zapewniająca niezakłóconą widoczność, natomiast rura wydechowa jest jeszcze cieńsza niż kiedykolwiek wcześniej - mówi Adam Wiatroszak, szef marketingu Massey Ferguson Polska.