Gąsienicowy okręt flagowy i największa szóstka John Deere
Na stoisku podczas wystawy Opolagra 2016 John Deere zaprezentował dwa nowe modele ciągników. Jeden z nich to największy w obecnej ofercie producenta z Illinois John Deere 9620RX z nowej 4- gąsienicowej serii ciągników 9RX. Drugi – to John Deere 6195M, o mocy 206 KM.
John Deere 9620RX należy do serii 9RX, z ciągnikami o wysokiej mocy. W niej znajdują się 4 modele. Są one uzupełnieniem oferty modeli ciągników kołowych serii 9R oraz ciągników 2-gąsienicowych 9RT. Poszczególne modele serii mają silniki o różnych mocach: 470, 520, 570 oraz 620 KM. Jak podaje John Deere, podwozia tych maszyn zostały zaprojektowane od podstaw i są bardzo wytrzymałe. Ciągniki posiadają mocny układ jezdny oparty na czterech gąsienicach. Został on stworzony do ciężkich prac, wymagających przenoszenia dużych obciążeń oraz posiadające bardzo dobre właściwości trakcyjne. Producent zwraca uwagę także na napęd gąsienicy poprzez zazębianie się z kołami. Jednocześnie z kołem zazębionych jest zawsze 6 klocków, co daje możliwość łatwego przenoszenia trakcji na podłoże oraz wpływa na trwałość układu jezdnego. Podwozie pozwala na przeniesienie dużej mocy oraz dobre rozłożenie masy ciągnika na podłoże. Gąsienice dzięki temu bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac wymagających dużej siły uciągu, takich jak orka, talerzowanie, a także głęboka uprawa na dużych powierzchniach. Podwozie zostało zaprojektowane także pod względem minimalnej obsługi codziennej oraz niskich kosztów serwisowych. Obsługa sprowadza się do kontroli poziomu oleju w układzie napędowym gąsienic co 1500 godzin pracy, a ewentualna wymiana rolek środkowych gąsienic sprowadza się do poluzowania naciągu gąsienicy i odkręcenia kilku śrub. Z uwagi na wysoką masę własną (od 26 do 28 t), ciągniki 4-gąsienicowe John Deere nie mają potrzeby dociążania. Ciągniki serii 9RX mają także możliwość kompletacji z podnośnikiem hydraulicznym oraz wałkiem WOM.
Różne silniki
Nowe ciągniki serii 9 RX mają niejednakowe silniki. Dwa z nich - 9470RX i 9520RX są napędzane silnikami John Deere PowerTech PSS o pojemności 13,5 l. Dwa pozostałe z tego typoszeregu- 9570RX i 9620RX - mają zamontowane motory Cummins QSX o objętości skokowej 15 l. Oba modele silników są wyposażone w chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR), turbosprężarkę, filtr cząstek stałych (DPF) i układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i są zgodne z normami czystości spalin Stage IV/ Final Tier 4.
John Deere 9RX na Opolagrze
Przekładnia mechaniczna e18
John Deere zadecydował, że do przenoszenia tak dużych mocy, najlepszą będzie przekładnia mechaniczna. Dlatego zastosował w traktorach 4-gąsienicowych przekładnię e18. Jest to transmisja typu Powershift, z 18 biegami jazdy do przodu i 6 biegami wstecznymi. Układ ten pozwala na pracę w dwóch zakresach prędkości jazdy. Zakres F1 daje możliwość ustawienia prędkości pomiędzy 3,2 a 20,3 km/h, z kolei zakres F2, pozwala na pracę przy prędkościach od 3,2 do 30 km/h. Przekładnia może również pracować w trybie automatycznym. Tutaj za dopasowywanie biegów i obrotów silnika, odpowiada tzw. Efficiency Manager. Dopasowuje on odpowiednie przełożenie w zależności od obciążenia, aby utrzymywać jak najniższe zużycie paliwa. Wtedy rola operatora sprowadza się do ustawienia jedynie prędkości z jaką chce pracować ciągnikiem, a Manager Wydajności zadba o resztę.