Gąsienicowy okręt flagowy i największa szóstka John Deere
GPS w standardzie
Wszystkie modele 4-gąsienicowe serii 9RX, są standardowo przygotowane pracy z systemem automatycznego prowadzenia AutoTrac, który potrafi precyzyjnie prowadzić ciągnik w dokładności do 2,5 cm. W wyposażeniu fabrycznym jest także System JDLink. Umożliwia to pełne wykorzystanie potencjału maszyny na bazie raportu o jej obciążeniu. Monitorowanie maszyny jest bardzo proste, wymaga jedynie zalogowania się na portalu MyJohnDeere.com. Wtedy osoba obsługująca maszyny jest wstanie sprawdzić wszystkie parametry pracy ciągnika i wyciągnąć z nich wnioski, pozwalające na ew. zoptymalizowanie obciążenia ciągnika.
John Deere 6M z Euro IV. Nowe modele po raz pierwszy w Polsce
Emka z 200-konnym ciągnikiem
Podczas Opolagry John Deeere zaprezentował również nowy ciągnik serii 6M. Stanowi on największy model tej serii, przekraczający „magiczny” poziom mocy 200 KM. Seria 6M, nie jest najnowszą na naszym rynku, jednak John Deere postanowił doposażyć ją w kolejny model - 6195M, o mocy maksymalnej 206 KM, wprowadzając tym zupełnie nowy wymiar wydajności i komfortu pracy dla ciągników w standardowym wyposażeniu. - W nowej serii ciągników 6M po raz pierwszy dostępnych jest aż 8 maszyn. Nowością jest przede wszystkim jej flagowy model – 6195M, o mocy maksymalnej 206 KM. Dzięki temu seria 6M jest teraz w stanie zagwarantować osiągi, które dotychczas oferowały tylko ciągniki Premium – komentuje Piotr Dziamski, Branch Tactical Marketing Manager z John Deere Polska.
Wszystkie silniki John Deere montowane w nowej serii 6M należą do rodziny PowerTech i spełniają normę emisji spalin FT4. Wykorzystują przy tym filtr DPF oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Silniki nowych modeli ciągników serii 6M, to znane jednostki o pojemności 4,5 l. Mają one moce od 110 do 145 KM. Dwie większe maszyny, napędzane są z kolei silnikami 6-cylindrowymi, o pojemności 6,8 l i mocy znamionowej odpowiednio 155 lub 175 KM. John Deere 6195M to także ciągnik z silnikiem 6-cylindrowym, 6,8-litrowym, ale w tym przypadku jego wyposażenie obejmuje 2 turbiny, dzięki czemu osiąga on wysoki moment obrotowy 880 Nm już przy 1500 obr./min. Nowością w zakresie jednostek napędowych jest wydłużony do 750 godzin okres wymiany oleju, przez co koszt eksploatacji jest znacząco niższy, jak podaje producent, w porównaniu do maszyn konkurencji.