John Deere 9RX na Opolagrze

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Tomasz Bujak | bujak@rpt.pl
11-05-2016,9:20 Aktualizacja: 11-05-2016,9:56
A A A

Za miesiąc, podczas targów Opolagra John Deere postanowił zaprezentować m.in. nowy ciągnik gamy 9RX.

Ciągniki tej serii to pojazdy przegubowe, poruszające się na czterech gąsienicach. W gamie znajdują się cztery modele: RX9470, RX9520, RX9570 i RX9620, o mocach maksymalnych odpowiednio: 517, 572, 628 i 670 KM.

Ciągniki mają dwa rodzaje silników. Dwa słabsze modele mają 13,5-litrowej pojemności motory John Deere PowerTech PSS, z dwiema turbosprężarkami, (jedna o stałej i jedna o tzw. zmiennej geometrii) i z pompowtryskiwaczami, z kolei dwa mocniejsze są montowane z silnikami Cummins QSX15, o pojemności 15 litrów, ze sprężarką o zmiennym ustawieniu strumienic (tzw. zmiennej geometrii VGT) i systemem zasilania paliwem Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 4 poprzez zintegrowany układ łączący DOC, EGR i SCR. John Deere podkreśla, że zużycie AdBlue w tym przypadku wynosi zaledwie 2-3% zużycia oleju napędowego.

Dwa rodzaje gąsienic

Ciągniki mają nowe zespoły jezdne oparte na gąsienicach. Są to podwozia gąsienicowe marki Camso Durabulit, z gąsienicami pozwalającymi na poruszanie się, zgodnie z przepisami, po drogach publicznych, o szerokości 30 cali, czyli 762 mm. W przypadku prowadzenia prac polowych, bez konieczności przejazdów po drogach, producent oferuje szersze ogumienie – gąsienice 36-calowe.

Ciągnik John Deere 8335R

Technologia JDLink pokonała złodziei

O tym, że technologia ratuje życie – wiadomo od dawna. Ale, że ratuje sprzęt rolniczy przed złodziejami – dopiero zaczyna docierać do świadomości jego użytkowników i to wręcz z natychmiastowym skutkiem.   Przekonał się o tym...

Niepotrzebne obciążniki

Ciągniki są bardzo ciężkie, nie wymagają w zasadzie żadnego dociążania, duża powierzchnia styku z podłożem daje bardzo dużą siłę uciągu. Ciągniki ważą około 26-28 ton. Producent zwraca uwagę także na sposób zazębiania się kół napędowych z gąsienicą, jest to jednocześnie 6 klocków, co daje dużą trwałość układu jezdnego.

e18 i dwa zakresy

Ciągniki poruszają się dzięki automatycznej przekładni e18 PowerShift z 18 biegami jazdy do przodu i 6 biegami jazdy do tyłu oraz układem zarządzania wydajnością. Układ ten pozwala na pracę w dwóch zakresach prędkości jazdy. Zakres F1 daje możliwość ustawienia prędkości pomiędzy 3,2 a 20,3 km/h, z kolei zakres F2, pozwala na pracę przy prędkościach od 3,2 do 30 km/h. Zmiana między ustawionymi prędkościami odbywa się za pomocą przełącznika na konsoli CommandARM.

Podczas Opolagry ze strony John Deere możemy spodziewać się także m.in. pokazu systemu MachineSync z kombajnem serii W, wyposażonym w nowych silnik oraz testowanie umiejętności operowania kombajnem na symulatorze szkoleniowym.

Poleć
Udostępnij
ass="left">Skomentuj
Aktualne wydanie RPT
10/2024

Skok tłoka silnika w ciągu

Kioti, JCB i Sitrex

Małe traktory z krótkim życiem

Siew bezpośredni maszynami Horsch

 PRENUMERATA (płatność elektroniczna) RPT