Ciągniki Deutz-Fahr - nowa seria 6
Dostosowanie ciągników do różnych potrzeb i rodzajów pracy stanowiło główny cel inżynierów opracowujących nową serię 6 ciągników marki Deutz-Fahr. Zawiera ona 12 modeli traktorów o mocy od 156 do 226 KM. W grupie nowych ciągników można wybrać różne rozstawy osi (dwa warianty), konfiguracja obejmuje trzy rodzaje przekładni i dwa typy kabin.
Napęd
Nowa koncepcja napędu, to ręcznie obsługiwany układ Powershift. Ma on 5 biegów głównych plus 6 półbiegów do przodu przełączanych pod obciążeniem i 3 półbiegi do tyłu. Łączna liczba biegów wynosi 30 + 15 (z reduktorem: 54 + 27). Modele RCshift wyposażone są w pełni automatyczną transmisję z 5 zautomatyzowanymi biegami głównymi oraz 6 półbiegami Powershift do przodu i 3 do tyłu (łączna liczba biegów wynosi 30 + 15, z reduktorem: 54 + 27). Układ napędowy ma adaptacyjny system zmiany biegów, dostosowujący się do operatora. Z kolei modele TTV z przekładnią bezstopniową mają zakres prędkości jazdy od 0,2 km/h do 40 km/h lub 50 Km/h; urządzenia te są wyposażone w nowe oprogramowanie. Wszystkie typy układów przeniesienia napędów pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej 40 lub 50 km/h przy zredukowanych obrotach silnika, co pozwala na oszczędność paliwa. Wszystkie przekładnie można zaprogramować i monitorować ich działanie na wyświetlaczach ciągnika. Nowa seria 6 daje możliwość dowolnego wyboru poziomu zastosowanej technologii i sposobu zmiany biegów.
Deutz-Fahr 9340 TTV o mocy 336 KM
Komfortowe kabiny
Kabina zastosowana w nowych modelach serii 6 należy do grupy kabin MaxiVision. Dla operatora oznacza to bardzo dobrą widoczność w zasadzie we wszystkich kierunkach. W kabinie znajduje się także panel wskaźników InfoCentrePro wyposażony w 5-calowy kolorowy ekran, dostarczający informacje i parametry pracy ciągnika. Podłokietnik ma nową konstrukcję, z joystickiem MaxCom pozwala obsługiwać ciągnik w komfortowy sposób. Deutz-Fahr może być wyposażony w pakiet oświetlenia LED (w opcji), który wytwarza strumień światła o jasności 40000 lumenów. Pakiet ten zawiera 16 reflektorów roboczych. Zadbano także o wyciszenie wnętrza miejsca pracy operatora, zredukowano hałas dobiegający z komory silnika, zniwelowano drgania i zapewniono lepszą izolację termiczną, bo kabina i przedział silnika nie są połączone. Producent zastosował wydajny i cichy system klimatyzacji. Użytkownicy ciągników nowej serii 6, mogą wybrać różne warianty wyposażenia kabiny. Kabiny serii MaxiVision są dostosowane do elektrohydraulicznego (w przypadku modeli TTV i RCshift) oraz mechanicznego (w przypadku modeli RCshift oraz Powershift) sterowania obwodami hydrauliki. W przypadku wszystkich modeli, przedni podnośnik i ładowacz czołowy mogą być sterowane mechanicznie lub elektrohydraulicznie, w zależności od konfiguracji.
Suche hamulce tarczowe
Nowa seria ma także nowy silnik. Jest nim nowa jednostka Deutz o pojemności skokowej 6,1 l, z normą czystości spalin Euro 4, spełnianą m.in. dzięki zastosowaniu wtrysku roztworu mocznika do spalin. Nowa przednia oś jest amortyzowana, pomaga utrzymać stabilność podczas ciągnięcia/spychania ciężkich ładunków. Seria 6 TTV to, zdaniem producenta, jedyne klasyczne ciągniki, które są wyposażone w wydajne suche hamulce tarczowe na przedniej osi (6205 i 6215 TTV). W połączeniu z układem hamulcowym Booster zapewniają one wysoką skuteczność hamowania przy małym nacisku stopą na pedał hamulca.
Obecnie, ciągniki są wyposażone w pięć zaworów hydraulicznych z tyłu i dwa z przodu, przy czym wszystkie obwody są proporcjonalnie sterowane. Podnośnik przedni ma udźwig maksymalny 5480 kg, z przodu znajduje si e także gniazdo magistrali Isobus. Tylny TUZ ma udźwig do 10 000 kg, Hydraulika ma wydajność do 170 l/min. (w opcji). Dostępne prędkości WOM to 540/540ECO/1000/1000 ECO z tyłu oraz 1000 lub 1000 ECO. Nowe ciągniki Serii 6 charakteryzują się stylistyką opracowaną i udoskonaloną przy współpracy z Italdesign Giugiaro.