Ruszyła kampania "Marka Polskie Mięso"
Ruszyła ogólnopolska kampania informacyjna "Marka Polskie Mięso" dotycząca drobiu i wieprzowiny. Jej celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy wśród konsumentów na temat walorów tych mięs - poinformował Witold Choiński, prezes Związku "Polskie Mięso".
W kampanii chodzi także o "walkę" ze stereotypami żywieniowymi dotyczącymi spożywania mięsa, a więc mówienie o tym, dlaczego trzeba je jeść.
Sprawy hodowli i rozrodu zwierząt gospodarskich będą uregulowane
Hasłem kampanii jest "białe czy czerwone" (drób czy wieprzowina), bo jedno i drugie mięso można zrobić na różne sposoby i zaspokoi najbardziej wyrafinowane gusta kulinarne - przekonywali ambasadorzy kampanii: szefowa kuchni i zwyciężczyni II edycji MasterChefa Beata Śniechowska i bloger kulinarny Tomasz Czajkowski.
- Jak powinien odżywiać się człowiek - zgodnie z zaleceniami zawartymi w tzw. piramidzie żywieniowej? W niej jest uwzględnione mięso jako element zrównoważonej diety - mówił prof. Dariusz Włodarek, dietetyk i żywieniowiec ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.
- Za spożywaniem mięsa przemawia duża zawartość białka, mięso jest też podstawowym źródłem witaminy B12, witaminy niezbędnej dla przebiegu różnych procesów neurologicznych, pracy układu krążenia. Witaminy tej nie da się pozyskać z produktów roślinnych, a wiec jeżeli wyklucza się mięso z diety trzeba ją suplementować - tłumaczył ekspert.
Branża mięsna kontra NIK. Ilość dodatków w wyrobach jest w normie
Ponadto - jak mówił Włodarek - mięso jest znakomitym dostarczycielem żelaza tzw. hemowego, a więc łatwo przyswajalnego przez organizm. Dodał, że z produktów roślinnych przyswajanie tego pierwiastka jest bardzo niewielkie. Dla zaspokojenie zapotrzebowania na żelazo wystarczy zjeść jeden kotlet schabowy (ok. 300g) lub w zamian 30 kg szpinaku.
Według profesora, nieprawdą jest że wieprzowina zawiera duże ilości cholesterolu i jest kaloryczna. Świnie zostały tak "odchudzone", że obecnie 100 g schabu - to tylko 152 kalorie, a dla porównania 100 g pasztetu z fasoli to aż 260 kalorii.
Mimo silnego trendu vege (diety wegetariańskiej) spożycie wieprzowiny od kilku lat utrzymuje się na zbliżonym poziomie - ok. 40 kg na osobę, natomiast silnie rośnie spożycie kurczaków. W 2000 r. statystyczny Polska zjadał 14,7 kg drobiu, w 2018 r - 28 kg. Całkowite spożycie mięsa w 2019 r. szacuje się na 76 kg na osobę.
Cała akcja informacyjna potrwa do końca kwietnia, realizuje ją Związek "Polskie Mięso". Koszt kampanii - to 1,8 mln zł - została sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
- Książki warte polecenia: Sygnały brojlerów |Sygnały kur nieśnych
-
Książki warte polecenia: Sygnały racic|Choroby bydła - podstawy diagnostyki i terapii |Rozród - Praktyczny przewodnik zarządzania rozrodem (Cow Signals)