Polskie mięso ma podbić ważne rynki. Promocja za miliony euro
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego podpisała umowę z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa na promocję mięsa wieprzowego i wołowego w USA i Kanadzie - poinformował Wiesław Różański, prezes UPEMI.
Chodzi o realizację dwuletniej unijnej kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny, oraz przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów pt. "Mięso o europejskiej jakości".
Czy zbyt duże spożycie mięsa szkodzi zdrowiu ludzi?
KOWR nadzoruje realizację unijnego programu, którego celem jest zwiększenie wiedzy o zaletach europejskiej wieprzowiny, wołowiny oraz poinformowanie odbiorców w USA i Kanadzie o wysokich standardach produkcji w UE. Kampania ma sprawić, że wzrośnie spożycie mięsa z Europy oraz zwiększy się jego rozpoznawalność w USA i Kanady.
Rynki te zostały - w programie promocji przygotowanym przez resort rolnictwa - uznane jako perspektywiczne dla polskiego eksportu. KE też zdefiniowała je jako rokujące dla eksportu unijnej żywności.
W ramach dwuletniej kampanii przewidziane są m.in. działania public relation na wskazanych rynkach, wizyty studyjne do Polski dziennikarzy, liderów opinii i potencjalnych importerów z USA i Kanady, a polscy eksporterzy będą mieli możliwość uczestniczenia w misjach gospodarczych na rynkach docelowych - zaznaczyło UPEMI.
Kampania będzie kosztowała ok. 2,4 mln euro, z czego 1,9 mln euro jest dofinansowaniem Komisji Europejskiej.
Rolnicy nabijani w półtusze? Potrzebne są niezależne oceny mięsa
Polska w 2017 roku wyeksportowała ok. 479 tys. ton mięsa wieprzowego o wartości ponad 4 mld zł oraz 401 tys. ton mięsa wołowego o wartości ok. 1,4 mld zł. Wzrósł wolumen wywozu mięsa wieprzowego do Stanów Zjednoczonych i Kanady osiągając odpowiednio wielkość 58,5 tys. ton i 10,7 tys. ton.
Różański zaznaczył, że UPEMI jest jedyną polską organizacją branżową, której projekt pt. "Mięso o europejskiej jakości" został pozytywnie oceniony przez KE i znalazł się w październiku 2017 roku na liście wybranych oraz objętych dofinansowaniem kampanii w zakresie programów prostych promujących produkty rolne.
W ubiegłorocznym konkursie projektów państwa członkowskie złożyły 190 projektów programów prostych, z czego 52 przyznano dofinansowanie.