Bruksela dzieli pieniądze na promocję produktów rolnych
Komisja Europejska przyjęła "Roczny program prac na 2019 roku". 191,6 mln euro przeznaczone zostanie na działania informacyjne i promocyjne dotyczące produktów rolnych realizowanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich.
W styczniu Bruksela ma zaprosić państwa członkowskie do składania wniosków w ramach mechanizmu. Z kolei 7 lutego zaplanowany jest dzień informacyjny, podczas którego będzie można zdobyć informacje i spotkać się z potencjalnymi partnerami do realizacji programów multi.
Trwa walka o priorytetowy rynek. Kampanie promocyjne w pełni
Ministerstwo rolnictwa informuje, że Komisja Europejska na programy proste przeznacza 100 mln euro:
- 20 mln euro na programy informacyjne i promocyjne skierowane na rynek wewnętrzny (w tym 12 mln na systemy jakości, 8 mln na programy podkreślające specyfikę metod unijnej produkcji rolnej)
- 75 mln euro na programy informacyjne i promocyjne skierowane na rynek krajów trzecich (Chiny i inne wybrane kraje Azji, Kanada, USA, Meksyk i Kolumbia, kraje należące do innych regionów), a także 2,5 mln euro na sektor oliwy z oliwek
- 5 mln euro na programy informacyjne i promocyjne wdrażane w przypadku wystąpienia nieoczekiwanego poważnego zakłócenia rynku
Na programy multi, w których uczestniczy wiele państw przeznaczone jest 91,6 mln euro:
- 43,3 mln euro na programy na rynku wewnętrznym (w tym 32,8 mln na programy podkreślające specyfikę metod unijnej produkcji rolnej, 8 mln na programy promujące spożycie owoców i warzyw, 2,5 mln na promocję zrównoważonej produkcji ryżu)
- 43,3 mln euro na programy przeznaczone na rynek krajów trzecich (w tym 38,3 mln na programy promujące spożycie unijnych produktów i 5 mln na programy dotyczące wołowiny i/lub cielęciny)
-
5 mln euro na programy informacyjne i promocyjne wdrażane w przypadku wystąpienia nieoczekiwanego poważnego zakłócenia rynku
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś