Bruksela dzieli pieniądze na promocję produktów rolnych

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: MRiRW, (em) | redakcja@agropolska.pl
29-11-2018,10:10 Aktualizacja: 29-11-2018,10:15
A A A

Komisja Europejska przyjęła "Roczny program prac na 2019 roku". 191,6 mln euro przeznaczone zostanie na działania informacyjne i promocyjne dotyczące produktów rolnych realizowanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich.

W styczniu Bruksela ma zaprosić państwa członkowskie do składania wniosków w ramach mechanizmu. Z kolei 7 lutego zaplanowany jest  dzień informacyjny, podczas którego będzie można zdobyć informacje i spotkać się z potencjalnymi partnerami do realizacji programów multi.

jan krzysztof ardanowski, polska-chiny, eksport do chin, Han Changfu, branża spożywcza

Trwa walka o priorytetowy rynek. Kampanie promocyjne w pełni

Trwa oficjalna wizyta Jana Krzysztofa Ardanowskiego, ministra rolnictwa w Chinach. Polityk spotkał się w Szanghaju ze swoim odpowiednikiem - Hanem Changfu. "Cieszę się, że rozmawiamy przy okazji Chińskiej Międzynarodowej Wystawy Importowej, bo...

Ministerstwo rolnictwa informuje, że Komisja Europejska na programy proste przeznacza 100 mln euro:

  • 20 mln euro na programy informacyjne i promocyjne skierowane na rynek wewnętrzny (w tym 12 mln na systemy jakości, 8 mln na programy podkreślające specyfikę metod unijnej produkcji rolnej)
  • 75 mln euro na programy informacyjne i promocyjne skierowane na rynek krajów trzecich (Chiny i inne wybrane kraje Azji, Kanada, USA, Meksyk i Kolumbia, kraje należące do innych regionów), a także 2,5 mln euro na sektor oliwy z oliwek
  • 5 mln euro na programy informacyjne i promocyjne wdrażane w przypadku wystąpienia nieoczekiwanego poważnego zakłócenia rynku

Na programy multi, w których uczestniczy wiele państw przeznaczone jest 91,6 mln euro:

  • 43,3 mln euro na programy na rynku wewnętrznym (w tym 32,8 mln na programy podkreślające specyfikę metod unijnej produkcji rolnej, 8 mln na programy promujące spożycie owoców i warzyw, 2,5 mln na promocję zrównoważonej produkcji ryżu)
  • 43,3 mln euro na programy przeznaczone na rynek krajów trzecich (w tym 38,3 mln na programy promujące spożycie unijnych produktów i 5 mln na programy dotyczące wołowiny i/lub cielęciny)
  • 5 mln euro na programy informacyjne i promocyjne wdrażane w przypadku wystąpienia nieoczekiwanego poważnego zakłócenia rynku
     
  • Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś
Poleć
Udostępnij