Zieleń to życie, czyli najważniejsze spotkanie branży ogrodniczej w Polsce
Zieleń jest modna, a coraz więcej osób dostrzega naturalną potrzebę dbania o środowisko i jakość otoczenia. Wynika to nie tylko z korzyści, jakie takie działania niosą dla naszego zdrowia i samopoczucia, ale przede wszystkim z rosnącej świadomości Polaków.
Przejawia się w codziennych proekologicznych działaniach, jak segregowanie śmieci, oszczędzanie wody i energii, a także w dbałości o otoczenie - choćby w przestrzeni własnego ogrodu.
Do Polski dociera moda na hygge - duńską filozofię szczęśliwego życia.
Bakteria z ziemniaka trafiła na różę. Złe wieści dla ogrodników
Coraz chętniej korzystamy z różnego rodzaju rozwiązań: od tworzenia prostych aranżacji ogrodowych, po wykorzystywanie niespotykanych do tej pory roślin.
Dziś w Polsce możemy dostać rośliny, które do tej pory mogliśmy podziwiać jedynie za granicą lub w programach telewizyjnych. Analogicznie, polskie produkty, takie jak jabłka, zdobywają zagraniczne rynki.
Do szerokiej oferty mają dostęp nie tylko klienci indywidualni, ale przede wszystkim ci którzy mają wpływ na zieleń publiczną i przestrzenie miejskie - projektanci i zarządzający.
Na ogrodnictwie można zarobić. Teraz to świetny biznes
Wzmożone zainteresowanie ekologią, zdrowiem ma wpływ na wskaźniki ekonomiczne. Jak wskazują badania Euromonitor International, wartość rynku ogrodniczego w 2019 roku ma urosnąć aż do 81 mld euro, co oznacza wzrost o ok. 2 proc. rocznie. W Polsce jest to rynek niezmiennie rosnący.
O tym czym jest ,"zielony biznes", jak wygląda, ale też w jaki sposób zieleń poprawia jakość życia przekonać się można odwiedzając targi Zieleń to życie - największe targi roślin skierowane do osób zawodowo zajmujących się zielenią, ale także dla hobbystów. Odbędą się one już 31 sierpnia w warszawskim centrum Expo przy ul. Prądzyńskiego 12/14 i potrwają do 2 września.
Ogrodnicy spotkali się w Lublinie
Wystawcy pokażą największą w Polsce i naszej części Europy ofertę roślin - do terenów zieleni i do wnętrz. Będzie można zobaczyć także ofertę techniki, dekoracji i środków do pielęgnacji i wszelkiego typu akcesoria.
- W jednym miejscu i czasie zobaczyć będzie można jak w soczewce co dzieje się w ogrodniczym świecie - jakie są trendy i możliwości, jakie rozwiązania techniczne i nowości szykują producenci i dostawcy na kolejny sezon - mówi Agnieszka Żukowska, dyrektor wystawy Zieleń to życie.
Narodowe Centrum Ogrodnictwa powstanie w Skierniewicach
- Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić platformę Greenery, system stworzony na podstawie obserwacji rynku, którego celem jest ułatwienie współpracy pomiędzy producentami roślin i hurtowymi odbiorcami. Łącząc sesje targowe na żywo z platformą online, Greenery odpowiada na rosnące potrzeby branży, takie jak: skrócenie procesu przemieszczenia roślin od producenta do centrum ogrodniczego, możliwości zaprezentowania roślin w najkorzystniejszym wegetacyjnie okresie jak najszerszej rzeszy klientów (dotyczy to zwłaszcza roślin ozdobnych z kwiatów), czy sprawne wprowadzenie na rynek nowości roślinnych - mówi Marzena Bartosiewicz, pomysłodawczyni platformy Greenery.
Premiera platformy będzie miała miejsce 31 sierpnia na targach.
Z rozwiązania mogą korzystać zarówno małe, jak i duże firmy. Greenery gwarantuje otrzymanie roślin o takiej samej jakości, jak eksponowane wzory. Znacznie ułatwia to dalszą współpracę i możliwość zapoznania się z prezentowanym towarem.
Dbałość o środowisko wpływa nie tylko na nas samych i nasze najbliższe otoczenie, ale także na gospodarkę całego kraju. Przyroda jest wartością samą w sobie, która gwarantuje przyszłość nie tylko obecnym, ale i przyszłym pokoleniom.