Przemysł mleczarski stawia na innowacje. Produkty muszą być naturalne

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Newseria Biznes, (em) | redakcja@agropolska.pl
14-12-2017,9:40 Aktualizacja: 14-12-2017,10:24
A A A

Przemysł mleczarski coraz częściej stawia na naturalne produkty i przykłada większą wagę do innowacji. Valio, największy producent w Finlandii jest już obecny w Polsce. Firma opracowała wiele technologii wykorzystywanych w produkcji nabiału.

- Innowacje w przemyśle mleczarskim są bardzo istotne, ponieważ w ten sposób możemy się wyróżnić na tle konkurencji i wypromować produkt. Obserwujemy w branży dwa główne trendy: dążenie do naturalności wyrobów i uwolnienie ich od niektórych składników, takich jak laktoza, cukier czy sól - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Lev Rubinstein, menedżer ds. eksportu w Valio, odpowiedzialny za rozwój na polskim rynku.

produkcja mleka, mleko, skup mleka, cena mleka, unia europejska, mleczarnia

Do mleczarni trafia coraz więcej surowca. Zachęcają wysokie ceny skupu

Według najnowszych danych Komisji Europejskiej w trzecim kwartale dostawy mleka w Unii Europejskiej zwiększyły się rok do roku o 2,5 proc. do 38,7 mln ton. A jeszcze w pierwszym półroczu były o 0,5 proc. niższe. Od lipca do końca września...

Największy w Finlandii producent nabiału, z przychodami przekraczającymi 1,6 mld euro rocznie, w czerwcu wszedł na polski rynek. Valio jest firmą założoną przez spółdzielnie mleczarskie (obecnie zrzesza ich 17 i około 6 tys. mleczarskich rodzin, które zatrudniają łącznie 30 tys. pracowników). W swoim kraju i na całym świecie ma 15 zakładów produkcyjnych, a produkty eksportuje do 60 państw. 20,5 proc. sprzedaży przypada na rynki UE.

- W Polsce chcemy wdrożyć wszystkie najlepsze technologie i innowacje - od redukcji poziomu soli i cukru. Zamierzamy też wprowadzić produkty ze zwiększoną zawartością protein, które są niezwykle popularne w Skandynawii i stanowią tam składnik codziennej diety - mówi Rubinstein.

Po dobrym przyjęciu przez polskich konsumentów klasycznego masła marka Valio zdecydowała się rozszerzyć portfolio produktów. Niedługo na półki największych sieci handlowych w Polsce ma trafić fińskie miękkie masło z dodatkiem oleju rzepakowego, produkt z kategorii premium, który zdobył najwyższą nagrodę w konkursie Nantwich Cheese Awards w Wielkiej Brytanii.

[WIDEO] Mówi Lev Rubinstein, menadżer ds. eksportu firmy Valio



krowy, pastwisko, Słowenia

Zmiany na rynku mleczarskim są nieprzewidywalne

EuroDairy jest nowym, interesującym projektem europejskim, którego celem jest wzrost ekonomicznej, socjalnej i środowiskowej stabilizacji sektora mlecznego w Europie. Zmiany na rynku mleczarskim zachodzą dość gwałtownie i często są...

Kolejną nowością wprowadzaną na polski rynek może być ser Valio Finnish Havarti - najpopularniejszy w tej kategorii produkt w Finlandii, szczególnie wśród rodzin z dziećmi.

Valio stawia mocny akcent na zrównoważoną hodowlę (na nieskażonych terenach wiejskich) i naturalną produkcję mleka. Wyroby są wytwarzane z czystego mleka (firma produkuje około 1,9 mld litrów surowca rocznie) i pozbawione barwników, konserwantów czy oleju palmowego.

Z drugiej strony przoduje pod względem innowacji w branży mleczarskiej. Marka opracowała wiele technologii wykorzystywanych obecnie w produkcji nabiału na całym świecie, jak na przykład produkty bez laktozy.

- Mleko bez laktozy oferuje dziś praktycznie każda firma w Polsce i innym europejskim rynku. Rzecz w tym, że Valio było pionierem w tej dziedzinie i nasze mleko ma bardzo unikalny smak, praktycznie identyczny jak mleko zawierające laktozę - mówi Rubinstein.

produkty mleczarskie, wzrost importu do Polski

Import produktów mleczarskich do Polski wzrósł o niemal 12 proc.

Polska importuje coraz więcej masła, serów, twarogów oraz jogurtów. W pierwszych ośmiu miesiącach wartość przywozu wyniosła 567 mln euro i była o 11,9 proc. większa niż rok wcześniej.   Wartość importu masła i...

Innowacje żywieniowe Valio odpowiadają na globalne trendy prozdrowotne. Pięć z nich zostało nominowanych do nagród SIAL Innovation Awards 2016, które przyznawane są najlepszym nowościom w zakresie żywienia na świecie.

- Wydajemy blisko 30 mln euro na badania i rozwój oraz kontrolę jakości. Historia naszych innowacji zaczyna się w latach 40., kiedy dyrektorem działu R&D był Artturi Virtanen, laureat Nagrody Nobla. Jego innowacje dotyczyły karmienia krów - opracował technologię, którą pozwoliła ustabilizować produkcję mleka w skali roku. Każdego dnia pytał pracowników: "Co nowego?". Tego staramy się trzymać, wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Te nowe koncepcje pozwalają naszym odbiorcom zdrowiej się odżywiać - zapewni ekspert.

Strategia Valio zakłada długofalową obecność na polskim rynku, który jest jedną z mleczarskich potęg w UE. Rozwojowi marki ma sprzyjać rosnąca pozycja klasy średniej, dobra koniunktura i coraz silniejszy trend zdrowego odżywiania.
 

Poleć
Udostępnij