Co Francuzi tak naprawdę sądzą o polskim drobiu?
W Paryżu zakończyła się 27. edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL. Polscy producenci mięsa drobiowego zaprezentowali się w ramach stoiska "POLISH POULTRY", zorganizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa - Izbę Gospodarczą, a ich wyroby cieszyły się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, w tym także znanych z zamiłowania do drobiu Francuzów.
Tegoroczna edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL stanowiła dla polskich producentów drobiu okazję do zapoznania się z bieżącymi trendami branżowymi oraz nawiązania nowych relacji handlowych z odbiorcami z całego świata.
Paryskie targi żywności SIAL pod znakiem ekologii i zdrowia
- Francuzi są wymagającymi konsumentami, a tamtejszy kurczak z Bresse uznawany jest na całym świecie za prawdziwy rarytas. W tym kontekście duże zainteresowanie gości odwiedzających stoisko POLISH POULTRY można śmiało uznać za ogromny sukces i potwierdzenie wysokiej jakości naszego mięsa drobiowego - komentował Artur Moroz, który w trakcie targów SIAL prowadził pokazy kulinarne.
- Polscy producenci drobiu nie mieli chwili wytchnienia, a uczestnicy wydarzenia chętnie próbowali przygotowanych przez nas dań i zachwalali smak polskiego mięsa drobiowego. Jest to szczególnie ważne w kontekście faktu, że targi odbywały się w stolicy Francji - kraju, w którym drób odgrywa rolę symbolu narodowego i ma szczególne znaczenie - dodał.
W tegorocznej edycji targów spożywczych SIAL udział wzięło około 150 tys. odwiedzających, a także 6 tys. wystawców z ponad 100 krajów, reprezentujących wszystkie kontynenty i strefy kulturowe.
Eksport drobiu coraz wyższy. Polska wśród liderów sprzedaży
- Targi SIAL to, obok niemieckich targów ANUGA, druga najważniejsza tego typu impreza wystawiennicza w Europie. Jesteśmy przekonani, że tak szeroka obecność przedstawicieli rodzimego sektora drobiarskiego na targach SIAL umocni naszą pozycję nie tylko w UE, ale także na rynkach państw trzecich - tłumaczył Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, który, wraz z przedstawicielami polskiego sektora drobiarskiego, wziął udział w wydarzeniu.
- Należy wyraźnie podkreślić, że Polska, na tle wszystkich państw Wspólnoty, od kilku lat zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera produkcji drobiarskiej, a sprzedaż naszego mięsa do krajów Unii Europejskiej systematycznie rośnie. Wśród głównych kierunków eksportowych znajduje się Francja, która na obszarze UE, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii, stanowi największy rynek zbytu dla polskiego drobiu - w okresie od stycznia do czerwca 2016 r. wysłaliśmy na tamtejszy rynek blisko 30 tys. ton mięsa drobiowego. Jest to bez wątpienia efektem intensywnej promocji polskiego drobiu w kontekście wysokiej jakości i bezpieczeństwa, a także działań podejmowanych wspólnie przez wszystkich przedstawicieli tego sektora - dodał.