Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu bez tajemnic
Uczestnicy seminarium "Nowoczesna obora - z nami wiesz co pijesz" zorganizowanego w dniach 21-22 kwietnia przez Federację Związków Pracodawców-Dzierżawców i Właścicieli Rolnych mieli okazję zwiedzać jedną z najbardziej znanych w Polsce spółdzielni mleczarskich.
OSM Łowicz jest firmą z tradycjami, a marka Łowicz to jedna z najlepiej rozpoznawalnych polskich marek. - Jesteśmy z tego bardzo dumni - przyznał podczas spotkania z uczestnikami seminarium Paweł Strzelecki, dyrektor zakładu w Łowiczu.
Produkują ponad 6 milionów litrów mleka rocznie
- Ubolewamy nad trudną sytuacją producentów mleka, bo także w naszym interesie jest, aby w terminie otrzymywać surowiec najlepszej jakości - zaznaczył Strzelecki dodając, że sytuacja na rynku jest coraz trudniejsza.
OSM Łowicz ma kilka zakładów na terenie całej Polski. Każdy z nich ma swoje specjalizacje produkcyjne, dzięki czemu firma może wytwarzać szeroki asortyment wyrobów.
Spółdzielnia w swoich zakładach posiada m.in. linie do produkcji wyrobów UHT w opakowaniach kartonowych, linie do produktów jednoporcjowych (takich jak mleczko, śmietanka do kawy oraz sok cytrynowy), linie do produkcji serów dojrzewających oraz ich konfekcjonowania, linie do produkcji masła, wyrobów w butelkach PET, twarogów, serków i napojów fermentowanych. OSM w Łowiczu posiada także nowoczesne linie do produkcji wyrobów proszkowych.
W portfolio OSM Łowicz znajduje się prawie 300 produktów i są one oferowane m.in. pod markami: łowickie, Łowicz, Milkissima, TSM, MONA, Capriolla, Fellada, Łowicki aksamitny, Prymus, Jogser, Mleczgal, Kalisz oraz Parkadia.
Organizację dwudniowego seminarium w całości sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Mleka Agencji Rynku Rolnego. Patronat medialny nad wydarzeniem objął miesięcznik "Przedsiębiorca Rolny".