Druga część seminarium "Nowoczesna obora - z nami wiesz co pijesz"
Federacja Związków Pracodawców-Dzierżawców i Właścicieli Rolnych w dniach 19-20 października 2017 roku zaprasza na drugą część seminarium pt. "Nowoczesna obora - z nami wiesz co pijesz", którego organizacja jest finansowana ze środków pochodzących z Funduszu Promocji Mleka.
Pierwsza część seminarium odbyła się 21 i 22 kwietnia 2016 roku i okazała się wielkim sukcesem.
Uczestnicy kwietniowego seminarium mieli okazję nie tylko poznać najnowsze trendy w zakresie hodowli bydła mlecznego, ale również omówić w gronie ekspertów, ważne z ekonomicznego punktu widzenia, aspekty działalności.
Mleko jest w cenie więc jego produkcja rośnie
Jakie punkty znajdują się w programie? Pierwszego dnia seminarium, tj. 19 października uczestnicy będą mieli okazję zwiedzić Okręgową Spółdzielnię Mleczarską w w Grodzisku Mazowieckim. Później odbędzie się wizyta w nowoczesnej oborze krów mlecznych w miejscowości Kaski (powiat grodziski, gmina Baranów).
Na godz. 13.30 zaplanowano początek wizyty w laboratorium Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka w Parzniewie. Wieczorem w Otrębusach swój wykład "Wpływ dobrostanu krów na wydajność i jakość mleka" wygłosi dr Adam Oler z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.
Drugi dzień spotkania rozpocznie się już o godz. 9.30 seminarium naukowym na temat bydła mlecznego w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie.
Trzeba jasno określić wizję rozwoju sektora mlecznego w Polsce
"Stan i główne wyzwania dla polskich gospodarstw mlecznych na początku trzeciej dekady XXI wieku" - to z kolei tytuł wykładu dr. Andrzeja Parzonko z Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW.
Na temat prognoz dla rynku mleka w referacie "Sytuacja na światowym rynku mleka - konsekwencje dla producentów mleka w Polsce" będzie mówił Paweł Wyrzykowski, analityk BGŻ BNP Paribas.
Po wystąpieniach ekspertów rozpocznie się dyskusja z uczestnikami, którą zakończy podsumowanie i wnioski. Konkluzje będą ważną wskazówką dla wszystkich gospodarstw zajmujących się hodowlą bydła mlecznego w naszym kraju.
Organizację dwudniowego seminarium w całości sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Mleka Agencji Rynku Rolnego. Patronat medialny nad wydarzeniem objął miesięcznik "Przedsiębiorca Rolny".
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś