Zagraniczne działania promocyjne KOWR
Jednym z głównych zadań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa jest wdrażanie instrumentów polityki promocji w sektorze rolno-spożywczym. Promocja ta odbywa się nie tylko na rynku rodzimym, ale również poza granicami kraju. W 2024 roku KOWR planuje udział w 22 zagranicznych wydarzeniach targowych, podczas których będą prezentowane produkty pochodzące z Polski.
KOWR wspiera rozwój polskiego eksportu w sektorze rolno-spożywczym i działa na rzecz zwiększania konkurencyjności polskiej żywności poprzez wzrost jej rozpoznawalności i budowanie pozytywnego wizerunku. KOWR promuje polskie produkty na rynkach zagranicznych pod wspólnym hasłem „Poland tastes good”. Hasło ma jednoznacznie kojarzyć się z Polską i budzić przekonanie, że polska żywność jest zdrowa, smaczna i wyróżnia się wysoką jakością.
Atrakcyjna oferta gruntów inwestycyjnych
KOWR, jako główna instytucja odpowiedzialna za promocję produktów rolno-spożywczych, przychodzi polskim przedsiębiorcom z pomocą w znalezieniu potencjalnych zagranicznych partnerów biznesowych, organizując narodowe stoiska na zagranicznych targach i wystawach. W 2024 roku polscy przedsiębiorcy będą mieli możliwość uczestniczyć w 22 wydarzeniach targowych, w takich krajach jak Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Japonia, Arabia Saudyjska, Singapur, Tajlandia czy Wietnam. Wśród targów, na których KOWR będzie prezentował potencjał polskiej branży rolno-spożywczej są tak popularne imprezy jak Sial Paris, IFE London czy Gulfood.
Nabór uczestników na największe światowe targi odbywa się na podstawie zgłoszeń przesyłanych na specjalnych formularzach. Można je znaleźć na stronie KOWR, w zakładce „Promocja zagraniczna”. Po zakończeniu naboru i weryfikacji dokumentów przedsiębiorcy zakwalifikowani do udziału w wydarzeniu otrzymują z KOWR umowy, określające szczegółowo zakres rzeczowy i finansowy przedsięwzięcia. Uczestnictwo w targach za pośrednictwem KOWR odbywa się na znacznie korzystniejszych warunkach niż w przypadku indywidualnego wystąpienia – polscy przedsiębiorcy mogą m.in. liczyć na pomoc KOWR w organizacji spotkań B2B czy w obsłudze tłumaczeniowej.
Celem działań promocyjnych KOWR jest dywersyfikacja rynków zbytu oraz umacnianie pozycji polskiej żywności na rynkach, na których polskie produkty spożywcze są już obecne.
Plan zagranicznych działań promocyjnych KOWR na 2024 rok:
- Internationale Grüne Woche 2024 (Berlin, Niemcy) - 19-28.01.2024
- ISM (Kolonia, Niemcy) - 28-31.01.2024
- BIOFACH (Norymberga, Niemcy) - 13-16.02.2024
- GULFOOD (Dubaj, ZEA) - 19-23.02.2024
- Foodex Japan (Tokio, Japonia) - 5-8.03.2024
- Alimentaria (Barcelona, Hiszpania) - 18-21.03.2024
- IFE London (Londyn, Wielka Brytania) - 25-27.03.2024
- Freskon (Saloniki, Grecja) - 11-13.04.2024
- Food & Hotel Asia (Singapur) - 25-28.04.2024
- Sweets&Snacks Expo (Chicago, USA) - 14-16.05.2024
- Interfood Azerbaijan (Baku, Azerbejdżan) - 15-17.05.2024
- PLMA "World of Private Label" (Amsterdam, Niderlandy) - 28-29.05.2024
- Thaifex Anuga Asia (Bangkok, Tajlandia) - 28.05-01.06.2024
- Seoul Food&Hotel (Seul, Korea Płd.) - 11-14.06.2024
- Vietfood&Beverage (Ho Chi Minh, Wietnam) - sierpień 2024
- Foodex Saudi (Rijad, Arabia Saudyjska) - wrzesień 2024
- Indagra (Bukareszt, Rumunia) - październik 2024
- SIAL Paris 2024 (Paryż, Francja) - 19-23.10.2024
- Israfood (Tel Awiw, Izrael) - listopad 2024
- Food Expo (World Food Kazachstan) (Ałmaty, Kazachstan) - listopad 2024
- ISM Middle East (Dubaj, ZEA) - listopad 2024
- Food Africa Cairo (Kair, Egipt) - grudzień 2024