Wystawcy z 28 krajów, czyli targi WorldFood Warsaw rozpoczęte
We wtorek w warszawskim Centrum Expo XXI odbyła się ceremonia otwarcia II edycji targów WorldFood Warsaw 2015. Impreza, która potrwa trzy dni przyciągnęła do Polski kilkuset wystawców z całego świata.
W inauguracji targów oprócz wiceminister rolnictwa Zofii Szalczyk wziął udział także prezes Agencji Rynku Rolnego Radosław Szatkowski, a także zastępca szefa Kancelarii Prezydenta RP Janusz Gołos. Wszyscy zgodnie podkreślali, że nawiązywanie nowych kontaktów handlowych to dziś priorytet dla polskiego sektora rolno-spożywczego.
Minister rolnictwa Marek Sawicki podczas debaty otwierającej targi zaznaczył, że Warszawa jest konkurencyjnym ośrodkiem wystawienniczym w stosunku do Poznania czy Kielc. Dodał również, że wrażenie robi skala projektu i liczba wystawców.
Nasz kraj ma znaczenie
Manager targów Agnieszka Szpaderska podkreśliła, że WorldFood Warsaw cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością. - Sukces ubiegłorocznego debiutu to potwierdzenie, że Polska jest znaczącym partnerem biznesowym dla światowej branży rolno-spożywczej. W tym roku odnotowaliśmy 100-procentowy wzrost liczby wystawców, którzy przybyli do Warszawy z 28 krajów świata - zaznaczyła.
- W zeszłym roku również uczestniczyłam w otwarciu targów i widzę ogromny postęp. Zwielokrotniła się ilość wystawców i zwiedzających - zauważyła Zofia Szalczyk.
Prezes ARR poinformował, że mimo rosyjskiego embarga eksport produktów rolno-spożywczych z Polski wyniósł rekordową wartość ponad 6,5 mld euro.
Nowoczesne technologie
W II edycji biznesowych targów WorldFood Warsaw udział biorą producenci, importerzy i eksporterzy żywności i napojów oraz dodatków spożywczych. Wśród 190 wystawców są także firmy oferujące nowoczesne technologie oraz instytucje obsługujące sektor spożywczy.
Zakres tematyczny WorldFood Warsaw obejmuje cieszące się dużą popularnością podwystawy Wine&Spirits Warsaw, FoodTech Warsaw, Ingredients Warsaw.
Na wystawców i zwiedzających targi czeka wiele inspirujących rozmów, możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych, a także liczne degustacje i promocje produktów. Ważną nowością drugiej edycji jest strefa do rozmów z przedstawicielami sieci handlowych, m.in. Auchan, SPS Handel, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia czy EkoWital.
Bogata część merytoryczna
Targi to również bogaty trzydniowy program merytoryczny obejmujący dyskusje, konferencje, prelekcje ekspertów. Wśród poruszanych tematów znajdą się możliwości zagospodarowania nadwyżki w produkcji polskiej żywności, perspektywiczne rynki eksportowe (kraje azjatyckie, afrykańskie, Bliski Wschód, Ameryka Północna i Południowa), ranking najczęściej występujących ryzyk w sektorze spożywczy, a także analiza rynku żywności ekologicznej.
Ciekawym wydarzeniem towarzyszącym jest salon promocyjny ciemnej herbaty Hunan Yiyang zorganizowany przez chińskich przedsiębiorców oraz spotkanie B2B z delegacją Azerbejdżanu, Indonezji, Mongolii oraz Bośni i Hercegowiny w ramach programu promocji Ministerstwa Gospodarki "Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach".