Rusza kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski
Zachęcamy konsumentów, by przy wyborze produktów częściej sięgali po towary z biało-czerwonym znakiem "Produkt polski" - powiedział wiceminister rolnictwa Rafał Romanowski podczas wtorkowej konferencji inaugurującej kolejną edycję kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski.
Jak podkreślił Romanowski, z badań rynku wynika, że "Produkt polski" to najbardziej rozpoznawalny znak ministerstwa rolnictwa. Według wiceministra, wybierając oznaczony w ten sposób towar, mamy 100 proc. gwarancję, że został on wytworzony z polskich produktów, od polskiego rolnika.
Romanowski zwrócił uwagę, że każdy produkt z oznaczeniem "Produkt polski" musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce. Pozostałe 25 proc. dopuszczone jest dla surowców, które nie są wytwarzane w Polsce (np. bakalie czy przyprawy).
Znak Produkt Polski coraz bardziej rozpoznawalny
Znak "Produkt polski" został wprowadzony nowelizacją ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku. Znakiem graficznym jest biało-czerwony prostokąt przypominający flagę Polski, na którym widnieje napis PRODUKT POLSKI. Znakowanie produktów jest dobrowolne.
Kampania Kupuj Świadomie to kolejna edycja kampanii promocyjno-informacyjnej, którą od 2019 r. prowadzi MRiRW wspólnie z Krajowy Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Kampania ma na celu edukację konsumentów, pokazując im, że warto zwracać uwagę na pochodzenie produktów podczas codziennych zakupów i czytać etykiety produktów spożywczych. Ponadto rolnicy i producenci żywności są informowani o możliwościach i warunkach znakowania wyrobów biało-czerwonym znakiem "Produkt polski".
"Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki (...). Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego" – podkreślił we wtorek wiceminister Romanowski.
Jak zauważył, o sukcesie polskiej żywności może świadczyć to, że w ubiegłym roku padł kolejny rekord - wartość eksportu polskiej żywności osiągnęła ponad 47 mld euro, przy bardzo korzystnym dodatnim bilansie handlowym, który wynosi ponad 15,5 mld euro.
Kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski obejmuje spot, banery i plakat. Będzie prowadzona m.in. w telewizji oraz w radio.
"Z końcem lipca zorganizujemy w całej Polsce 240 pikników z Produktem Polskim, a 24-25 czerwca na Stadionie Narodowym przeprowadzimy I festiwal polskiej żywności wysokiej jakości" – poinformował dyrektor generalny KOWR Waldemar Humięcki.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś