Promocja owoców, mleka – więcej pieniędzy na edukację żywieniową dzieci

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (DK) | redakcja@agropolska.pl
28-12-2024,7:00 Aktualizacja: 27-12-2024,21:51
A A A

Projekt nowelizacji rozporządzenia zwiększający pulę środków na edukację żywieniową dzieci opublikowano w piątek na stronach Rządowego Centrum Legislacji.

Chodzi o nowelizację rozporządzenia w sprawie wysokości środków finansowych przeznaczonych na wypłatę pomocy krajowej i pomocy unijnej w ramach finansowania programu dla szkół oraz wysokości stawek pomocy finansowej z tytułu realizacji działań w ramach tego programu w roku szkolnym 2024/2025.

Celem nowelizacji - jak napisano w uzasadnieniu - jest zagospodarowanie środków, które nie zostały wykorzystane. Jak wskazano, niewykorzystana kwota ponad 12 mln 663 tys. zł zostanie przeznaczona na promowanie spożycia owoców i warzyw oraz mleka i produktów mlecznych.

Autorzy dokumentu podkreślili znaczenie zajęć edukacyjnych poświęconych tematyce zdrowego stylu życia, w tym odżywiania, dla osiągniecia efektu w postaci trwałej zmiany wiedzy, postaw i zachowań uczniów. Ponadto - jak wskazano - przesunięcie środków ma służyć zwiększeniu zajęć praktycznych związanych ze zdrowym odżywianiem, polegających na sadzeniu warzyw oraz wspólnym przygotowywaniu i spożywaniu posiłków.

ioś, święta, żywność, jedzenie

Instytut Ochrony Środowiska: w święta marnuje się za dużo żywności

Średnio w każdym polskim domu wyrzuca się 0,5 kg żywności dziennie, a w okresie świąt - jeszcze więcej - zwraca uwagę Instytut Ochrony Środowiska. Grudzień to czas wzmożonych zakupów i przygotowywania potraw w zbyt dużych ilościach, co...

Wyliczono, że zwiększenie środków na działania edukacyjne pozwoli na sfinansowanie w roku szkolnym 2024/2025: ok 4,7 tys. warsztatów, po 200, 300 albo 400 warsztatów w każdym województwie, w których planuje się udział ok. 118 tys. dzieci; ok. 530 wycieczek dla ok. 16 tys. dzieci uczestniczących w programie. Ponadto przeznaczenie dodatkowej kwoty na działanie edukacyjne pozwoli na zorganizowanie dodatkowo 1000 wycieczek dla ok. 30 tys. dzieci.

Jednocześnie autorzy projektu wskazali na potrzebę przeprowadzenia właściwie ukierunkowanej kampanii internetowej, która powinna dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w różnym wieku, tak aby poza dziećmi objętymi grupą docelową programu, docierała również do ich rodziców.

Projektowane rozporządzenie ma wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Poleć
Udostępnij