Biedronka, Lidl, Aldi, Carrefour i Tesco - główni gracze na rynku oferują zakup 50 produktów w bardzo zbliżonych cenach (245-253 złotych).
Na przygotowanie tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia wydamy podobne kwoty, jak w ubiegłym roku - wynika z badania Koszyk cen, przeprowadzonego przez portal dlahandlu.pl w 9 sieciach hipermarketów i dyskontów w 8 miastach w Polsce.
"Spojrzenie na rynek pokazuje, że na święta wydamy podobne kwoty jak w 2014 r., bo sieci utrzymały większość cen na niezmienionym poziomie. Było to efektem panującej na rynku deflacji. Z tego też powodu sieci mniej sił poświęcały na wojnę cenową i promocyjną, bo starały się chronić swoje marże. Nieznaczne podwyżki rok do roku dotyczą m.in. cen cukru, zaś obniżki serów żółtych i nabiału, zwłaszcza masła" - powiedziała Edyta Kochlewska, redaktor naczelna dlahandlu.pl
Tuczniki w Polsce drożeją, na co bez wątpienia wpływają święta Bożego Narodzenia. Jak informuje Krajowy Związek Pracodawców Producentów Trzody Chlewnej w ostatnim tygodniu zakłady mięsne z uwagi na duże zapotrzebowanie żywca podnosiły...
Z badania wynika, że Auchan i Kaufland utrzymały pozycję liderów cenowych, choć Kaufland coraz mocniej zbliża się do konkurenta. Na przestrzeni roku najmocniej w ceny zainwestowały sieci Netto i Tesco. Główni gracze – Biedronka, Lidl, Aldi, Carrefour i Tesco oferują zakup 50 produktów w bardzo zbliżonych cenach (245-253 zł).
Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 6 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od 2014 r. monitoringi przeprowadzane są w terminach znanych jedynie redakcji portalu.