Można za darmo pozbyć się azbestu
Powiat poznański kontynuuje program, w ramach którego likwidowane są azbestowe pozostałości w prywatnych budowlach. Mieszkańcy mogą składać wnioski o usunięcie, wywóz i utylizację tego materiału do 10 lipca. Nie zapłacą za to ani złotówki.
Już 12 lat temu powiat poznański, jako pierwszy w Polsce, rozpoczął program dopłat w celu eliminacji azbestu z przestrzeni publicznej - informuje portal epoznan.pl
Opieszałość urzędników opóźnia usuwanie azbestu z dachów
- Na początku mieszkańcy pokrywali 30 procent kosztów operacji. Dziś gminy, powiat i fundusz ochrony środowiska ponoszą 100 procent kosztów związanych z demontażem, przewozem i unieszkodliwieniem tych niebezpiecznych materiałów - mówi Tomasz Łubiński, wicestarosta poznański.
W ostatnich 12 latach w 17 gminach powiatu usunięto 9,5 tys. ton azbestu. Tylko w 2017 roku z lokalnych funduszy przeznaczono na ten cel pół miliona zł, dzięki czemu pozbyto się ponad tysiąca ton tego szkodliwego materiału.
Konieczność usunięcia azbestu z przestrzeni publicznej wynika z ministerialnego "Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu 2009-2032".
Wnioski o usunięcie materiałów można składać w urzędach gmin do 10 lipca. Dokumenty mogą dostarczać m.in. właściciele nieruchomości, użytkownicy wieczyści nieprowadzący działalności gospodarczej, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, działkowcy oraz instytuty badawcze.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś
źródło: epoznan.pl