Małe i średnie firmy mają szansę na obniżenie kosztów energii
Dzięki liberalizacji rynku liczba podmiotów posiadających koncesję na obrót energią elektryczną w Polsce wzrosła do ponad 400. Największe pole do obniżki kosztów mają małe i średnie przedsiębiorstwa.
- Większość z nich nie skorzystała ze zmiany sprzedawcy prądu, ma niezoptymalizowane taryfy i płaci wysokie rachunki za energię bierną. Dlatego na tym polu mniejsze firmy mogą szukać sporych oszczędności. Ich władzom często brakuje jednak specjalistycznej wiedzy w szukaniu alternatywnych sprzedawców prądu - mówi Piotr Ostaszewski, prezes spółki Energia dla firm.
W bazie klientów spółki są 42 tysiące firm. Ekspert zaznacza, że największe korzyści płynące z optymalizacji planów taryfowych mogą odczuć właśnie "mali" i "średni". - Szukamy wśród nich klientów, którzy mają duże pobory mocy, zwykle posiadają też swoje działy, własnych energetyków i specjalistów. Dlatego przychodząc tam, zastajemy uporządkowany teren - mówi ekspert.
Małe firmy, których nie stać na swoich specjalistów, często same zgłaszają się z prośbą o doradztwo i optymalizację taryf. - Przychodzimy i mówimy: ta część opłaty jest za to, ta część za to, dopasowujemy rzeczywiste zużycie, taryfy przesyłowe, czy moc bierną do profilu działalności klienta i dzięki temu obniżamy mu koszty - wyjaśnia szef Energii dla Firm.
Spółka dostarcza też klientom produkty fotowoltaiczne. Pozwolić to ma na własną wytwórczość energii i uniezależnienie się od dużych odbiorców. - Jest to zgodne z tym, co propaguje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Unia Europejska. Co najważniejsze jednak, klienci dzięki takim rozwiązaniom mogą oszczędzać. Wprowadzamy nie tylko fotowoltaikę, lecz także np. źródła światła oparte na LED-ach - zapewnia Ostaszewski.
Energia dla firm to największy w kraju niezależny sprzedawca energii elektrycznej. Z jego usług skorzystało już ponad 40 tysięcy klientów - przedsiębiorców i samorządów.