Unia wyda więcej na promocję produktów rolno-spożywczych
Komisja Europejska w 2017 roku przeznaczy 133 mln euro na programy informacyjne i promocyjne wszystkich państw członkowskich. To o 22 mln więcej niż bieżącym roku.
Organizacje branżowe lub międzybranżowe z danego sektora, a także organizacje producentów lub zrzeszenia organizacji producentów, uznane przez państwa członkowskie, będą mogły pozyskać środki na promocję produktów rolno-spożywczych w ramach mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej "Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych".
Stracimy miliony z Unii na promocję żywności?
Bruksela będzie współfinansować programy promocyjne na poziomie 70-85 proc., zarówno skierowane na rynek wewnętrzny, jak i do krajach trzecich, jak Chiny, Bliski Wschód, Ameryka Północna, Południowo-wschodnia Azja oraz Japonia - informuje FAMMU/FAPA.
Komisja przeznaczy na programy proste 90 mln euro (22,5 mln skierowane na rynek wewnętrzny, 63 mln na rynki krajów trzecich oraz 4,5 mln w przypadku wystąpienia poważnych zakłóceń na rynku lub innych problemów - chodzi głównie o sektory wieprzowiny, wołowiny oraz mleka), a także 43 mln euro na programy multi.
Wiadomo, że wśród programów prostych skierowanych na rynek krajów trzecich zapisano 4 mln euro na programy informacyjne i promocyjne dotyczące produktów z mięsa wołowego.