Terminal Agro w OT Port Świnoujście będzie rozbudowany. 40 mln zł na inwestycję
Roczne zdolności przeładunkowe dla zbóż w OT Port Świnoujście przekroczą dwa miliony ton. Stanie się to dzięki rozbudowie terminala AGRO o linię technologiczną. Na te inwestycję port podpisał umowę z POL INVEST PROJECTS.
„Zawarcie umowy to wydarzenie niezmiernie istotne dla rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics, zwłaszcza w obliczu rosnącego zapotrzebowania na przeładunki towarów agro w polskich portach. To też kolejny krok, który znacząco przyczynia się do przekształcenia OTPŚ w jeden z najbardziej nowoczesnych terminali realizujących przeładunki zbóż w sposób całkowicie zautomatyzowany. Dzięki inwestycji roczne zdolności przeładunkowe dla produktów agro w OT Port Świnoujście przekroczą dwa miliony ton, a oferowana rata załadunkowa w tym zakresie będzie najwyższą na polskim rynku” – powiedział prezes OT Logistics Kamil Jedynak, cytowany w komunikacie spółki.
Rozbudowa skończy się w 2025 r.
Port Gdańsk: aktualne możliwości przeładunkowe głównych terminali zbożowych to 300 tys. t miesięcznie
Jak w nim dodano, na podstawie podpisanej umowy spółka POL INVEST PROJECTS będzie odpowiedzialna za rozbudowę terminala AGRO w systemie „zaprojektuj i zbuduj”. Inwestycja będzie realizowana na Nabrzeżu Chemików. Terminal zyska linię technologiczną oraz urządzenie załadowcze na statki, które zostaną skomunikowane z istniejącym magazynem płaskim, posiadającym infrastrukturę do obsługi wagonów i samochodów.
Planowo rozbudowa ma się zakończyć w drugiej połowie 2025 r. Wartość inwestycji sięgnie 40 mln zł.
Wzrostowy trend dla produktów agro
„Od pewnego czasu obserwujemy wzrostowy trend w obszarze logistyki produktów agro, który będzie impulsem do rozwoju polskich terminali w najbliższych latach. Odnotowujemy zwiększony popyt na przeładunki produktów tego segmentu i dostosowujemy nasze zdolności przeładunkowe i magazynowe, tak by móc go obsłużyć. Trend spowodowany jest z jednej strony wzrostem produkcji krajowej, co przy równoczesnym spadku konsumpcji wewnętrznej powoduje konieczność skierowania nadwyżki na rynki zagraniczne, a z drugiej zwiększaniem się wolumenów tranzytu zboża z Ukrainy, który musi zostać obsłużony m.in. przez polskie porty” - wskazał Kamil Jedynak.
- Agrobiznes bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś