"Rzeczpospolita": Szczecin straci ważny terminal zbożowy

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: PAP, (DK) | redakcja@agropolska.pl
03-06-2024,10:05 Aktualizacja: 03-06-2024,10:07
A A A

Kurczy się sieć terminali zbożowych w portach. Pisaliśmy już o niepewnym losie tych w Gdyni i Gdańsku, teraz okazuje się, że zniknie i ten w Szczecinie - pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".

Jak ustaliła gazeta, elewator zbożowy Andreas w Porcie Szczecin ma zostać sprzedany i wycofany z eksploatacji. Jego kupcem ma być amerykańska firma, producent klejów, która chce zlikwidować terminal do przeładunku zbóż i przechowywać tam składniki do produkcji klejów.

wiceminister rolnictwa, port gdańsk, agroport, terminal agro

Wiceminister rolnictwa: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować

W najbliższym czasie przetargi ws. agroportów w Gdańsku i Gdyni zostaną uczciwie rozpisane jeszcze raz. Agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować - zapewnił w poniedziałek w Studiu PAP wiceminister rolnictwa i...

Dziennik zwrócił uwagę, że elewator jest własnością prywatnej firmy, trudno zatem podważać jej decyzję. Ale, jak zauważyła "Rzeczpospolita", oznacza ona też, że z mapy znika jeden z kluczowych punktów przeładunku polskich zbóż i pasz kierowanych na eksport. Rocznie dotyczy to nawet 650 tys. ton produktów rolnych, co w skali całego polskiego eksportu oznacza jakieś 6 proc.

Według gazety, regionalnego znaczenia elewatora nie sposób przecenić: obsługiwał on lwią część producentów z Zachodniego Pomorza, Wielkopolski czy Lubuskiego.

"Rzeczpospolita" zaznaczyła, że terminale zbożowe w polskich portach stały się w ostatnich latach jednym z kluczowych elementów infrastruktury handlu: poza eksportem polskich producentów, miały też służyć jako okno na świat dla tranzytu z Ukrainy.

"Tymczasem sytuacja w portach wydaje się komplikować niemal z miesiąca na miesiąc" - zauważyła gazeta.

Poleć
Udostępnij