Polska walczy o japoński rynek
Chociaż zdecydowana większość naszego eksportu produktów sektora rolno-spożywczego trafia do krajów Unii Europejskiej, to nasi eksporterzy coraz chętniej nawiązują nowe kontakty handlowe w Azji.
Żeby jednak robić interesy z takimi krajami jak Japonia, niezbędne jest mocne wsparcie rządu. Właśnie dlatego podsekretarz stanu w MRiRW Rafał Romanowski w dniach 8-10 lutego przebywał z oficjalną wizytą w Japonii.
Polskie produkty spożywcze mogą zdobyć japoński rynek
Chodzi przede wszystkim o zniesienia zakazu importu polskiej wieprzowiny. Japonia jest jednym z 13 rynków priorytetowych w zakresie promocji sektora rolno-spożywczego.
Wiceminister Romanowski w trakcie rozmowy z wiceministrem rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa Japonii Hiromichi Matsushima wskazał na konieczność pilnego zakończenia japońskich procedur w zakresie zniesienia zakazu importu polskiej wieprzowiny wyrażając nadzieję, że pierwsze partie tego towaru trafią na rynek japoński wiosną 2016 r.
Biuro prasowe resortu rolnictwa podkreśla, że omawiano również kwestie dostępu żywych koni i piskląt jednodniowych do rynku japońskiego.
Polska wieprzowina wróci na japoński rynek? Rozmowy trwają
Romanowski wziął również udział w wydarzeniach związanych z obecnością polskiego biznesu na targach Supermarket Trade Show i Organic Expo/Biofach Japan, tj. w spotkaniach biznesowych oraz odwiedzając polskie stoiska i Polski Pawilon Narodowy zorganizowany przez Agencję Rynku Rolnego.
W tegorocznych targach Supermarket Trade Show oraz Organic Expo/BiofachJapan swoją ofertę zaprezentowało blisko 40 producentów i eksporterów żywności z Polski reprezentujących branże mięsną, owocowo-warzywną, produktów ekologicznych, produktów mleczarskich, wyrobów czekoladowych i cukierniczych.
W trakcie seminarium z udziałem japońskiego biznesu zorganizowanym w ramach programu promocyjnego "Ekoeuropa-Jakość i Tradycja" wiceminister zachęcał stronę japońską do zapoznania się z ofertą polskiego sektora rolno-spożywczego, podkreślając zalety polskiej żywności, w tym koniny, która od stycznia br. może być eksportowana na rynek japoński.