Na e-bazarku kupisz bez marż pośredników
Ministerstwo rolnictwa wraz z jednostkami doradztwa rolniczego prowadzi kampanię informacyjną "Cudze chwalicie, swoje poznajcie", którą promuje portal polskiebazarek.pl jako narzędzie sprzedaży bezpośredniej od rolnika do konsumenta.
Platforma polskiebazarek.pl ma pomóc w sprzedaży żywności przez rolników w okresie pandemii koronawirusa przez nawiązywanie bezpośrednich kontaktów z konsumentami. Można tam bezpłatnie zamieszczać ogłoszenia o sprzedaży i promocji produktów.
Oto największy na świecie eksporter produktów rolno-spożywczych
Szczególnie ważne jest to, że konsument płaci dokładnie tyle, ile proponuje rolnik bowiem nie ma marży pobieranej przez pośredników.
Pomysłodawcą i prekursorem takiego działania jest Podkarpacki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Boguchwale. Platformy powstają na stronach Ośrodków Doradztwa Rolniczego w całym kraju.
Produkty znajdujące się w ofercie są zróżnicowane regionalne, można na nich handlować nie tylko żywnością, ale także rękodziełem, używanymi maszynami rolniczymi, zwierzętami gospodarskimi czy oferować usługi. Inicjatywa powstała w maju i w ciągu miesiąca na platformie pojawiło się kilka tysięcy ofert.
Zasady odbioru produktów zależą od uzgodnień stron, natomiast ODR - poprzez e-bazarek - pośredniczy w nawiązaniu kontaktów i znalezieniu produktów odpowiadających wymaganiom konsumenta.
W każdym Ośrodku działają specjalnie utworzone infolinie oferując pomoc zarówno producentom, chcącym zaprezentować swoje produkty na stronie e-bazarku, jak i konsumentom, szukającym interesujących ich produktów.
- Rolnictwo bez tajemnic. Zamów prenumeratę miesięcznika "Przedsiębiorca Rolny" już dziś